• Anonym (Hjärtat krossat)

Vad är det för kille?

Träffade en man förra sommaren som precis som jag är 35+ med barn och han var separerad sen ett år tillbaka. Vi klickade direkt och han frågade mig vad jag sökte, vilket var en seriös relation. Hans respons var att han var en relationskille som bara haft långa förhållanden. Tiden gick och vi hade oflyt med osynkade barndagar och hade svårt att kunna ses ofta. Inga av våra ex ville byta dagar. Men han ansåg oss som ett par fast han inte outade detta. Sen kom hösten o han började på sin lärartjänst och då förändrades något. Han började höra av sig lika mkt och det kunde ta lång tid innan han svarade mig på t ex mess. Han ville inte ses med sina barn heller o skyllde på att det inte blev någon kvalitetstid för oss. Han började även prioritera bort mig för sin fotboll. Han ville ändå fortsätta att ses, trots hans tidsbrist. Efter månaders kämpande från min sida att skapa tid för oss så orkade jag inte längre. Han ställde in våra träffar mot slutet och kunde t om säga att han var en relationskille, men att gan nu hade fokus på annat. Jag är fortfarande kär i honom nu ett halvår senare och jag saknar honom. När vi bröt var han helt cool, visade inga känslor eller ledsamhet alls. Jag har haft svårt att släppa honom... och behövde veta om det var nåt fel på mig som gjordes att han blev bekväm o slutade intressera sig för oss. Därför kontaktade jag tjejen han träffade ett tag innan mig. Vi pratade i förtroende med varandra. Hon berättade då att han hade reagerat likadant med henne, det var hon som fick engagera sig gör att träffas. Och när de gjorde slut var han lika oberörd. Vad är detta för kille som kan vara så ?kall?? När jag träffade honom var han en varm o glad själ, men han var svår att nå på djupet. Ändå har han haft långt förhållande på nästan 10 år. Det var han som valde att avsluta det förhållandet... Varför lät han mig hållas istället för att bryta direkt?

• Svar på tråden Vad är det för kille?
  • Anonym (Fegis)

Därför att han är en fegis. Och det var nog tyvärr så, för både dig och den förra tjejen, att ingen av er var rätt. Det är ju så. Man träffar någon, man kanske gillar varandra, men så är det något som saknas. Kanske känner man det direkt, eller som är, lite senare. Det är ju inget man kan göra något åt. Det man KAN göra något åt, är hur man beter sig. Och om man nu inte känner så stark längre så gör man slut. Jag har också råkat ut för det här många gånger. Antingen är de fega och klarar inte av att säga det. Och jag (och ni) har ju velat så mycket att man har drivit det själv ett tag. Tills man fattar. Eller tröttnar. Eller så är det så att han ändå ville ha kvar dig som en nödlösning när han letar vidare. Kanske var du den han hittade när han tröttnat på den andra tjejen. Det här är så jäkla lågt tycker jag. Oavsett vilken anledning han lutar sig mot måste du acceptera att han inte är intresserad längre. Och det INTE dig det är fel på. Ni var bara inte rätt för varandra. 

• Anonym (A)
    Anonym (Fegis) skrev 2019-05-09 16:09:10 följande:
    Därför att han är en fegis. Och det var nog tyvärr så, för både dig och den förra tjejen, att ingen av er var rätt. Det är ju så. Man träffar någon, man kanske gillar varandra, men så är det något som saknas. Kanske känner man det direkt, eller som är, lite senare. Det är ju inget man kan göra något åt. Det man KAN göra något åt, är hur man beter sig. Och om man nu inte känner så stark längre så gör man slut. Jag har också råkat ut för det här många gånger. Antingen är de fega och klarar inte av att säga det. Och jag (och ni) har ju velat så mycket att man har drivit det själv ett tag. Tills man fattar. Eller tröttnar. Eller så är det så att han ändå ville ha kvar dig som en nödlösning när han letar vidare. Kanske var du den han hittade när han tröttnat på den andra tjejen. Det här är så jäkla lågt tycker jag. Oavsett vilken anledning han lutar sig mot måste du acceptera att han inte är intresserad längre. Och det INTE dig det är fel på. Ni var bara inte rätt för varandra. 
    Håller med
  • Anonym (Hjärtat krossat)
    Anonym (Fegis) skrev 2019-05-09 16:09:10 följande:

Det som gjorde mig förvirrad vad att han fortsatte kalla mig för ?sötnos?, snygging osv i mess och skickade med emoji hjärtan. Det gjorde mig osäker o ledsen... han var ju min dröm! Och att han väntade it mig i flera månader kändes så fel. Han skyllde på att vi var osynkade med barndagar o därför funkade det inte... månader efteråt när vi varit isär säger han att han ska vara själv då han gått från relation till relation
Svar på tråden Vad är det för kille?