• SolrosenH

    Hur berättar man?

    Hej!

    Jag är så glad men ändå så väldigt nervös över vad min partner ska tycka. En dag upptäckte jag plötsligt att jag inte fick någon menstruation. Den har alltid varit i tid. Jag väntade en vecka till, sedan bestämde jag mig för att göra ett test. Det var positivt. Jag läste lite på nätet och det stod att om man var osäker så skulle man vänta fyra dagar till och ta ett till test. Jag gjorde så och det var fortfarande positivt.

    Jag var så nervös och är fortfarande. Har inte vågat tala om gör min partner.

    Hur talade ni om det? Hur snabba var ni? Framför allt med erat första barn.

    Jag vill verkligen ha barn nu, fyller 29 i år och drömt om barn länge men väntat på att min partner ska vilja. Vi har varit tillsammans i tio år nu. Och plötsligt hände detta?!

    Jag är lycklig och vill ha barnet men tänk om han inte vill.

    Vi har gjort en abort förut, gemensamt beslut. Men nu känns det som att oavsett vad han säger och vill, så vill jag köra, jag vill ha barnet!

    Men det känns såååå fel mot honom! Som är mitt liv ju.

    Tror mig vara i v.7 men är inte helt säker, läst om symptomen och känner alla. Illamåendet är inte jätte starkt men ständigt där. Har bokat in en tid på BVC för att göra en koll, vill gärna ha klämt ur mig det innan dess.. tacksam gör era råd

  • Svar på tråden Hur berättar man?
  • moajenniefer

    HEj.

    Hade nästan samma händelse igår, jag låtsades göra ett test och bad honom kolla resultatet för att se reaktionen. Kan funka?

    I mitt fall: fortsatt otroligt osäker sambo men hoppas att han mjuknar!

  • oshark

    Jag plussade en söndag morgon och berättade för min man på torsdag kväll. Till saken hör dock att vi är särbos och inte sågs förrän torsdagskvällen och jag inte ville berätta via telefon. Det var i påskas så jag köpte ett par bebisstrumpor och la i ett påskägg som han fick när han kom hem på skärtorsdagen Som tur var höll han med mig om att det inte är något man tar på telefon och var inte sur att jag inte berättat tidigare!

  • Gurkan25

    Man går inte till BVC för att kolla upp en graviditet,


    Benjamin 24/12-2017 Zakaria och Adam 9/3-2019
  • 2barnsmorsan

    Med mitt första barn tog jag gravtestet ihop med min kille. Så vi fick veta det samtidigt. Tror jag gjorde detsamma på barn nr 2. Idag hade jag nog gjort mer en kul grej av det- som en överraskning.

    Men i ditt fall när det är osäkert om han blir glad så hade jag nog bara sagt det rakt ut. Ev tagit ett test ihop.

Svar på tråden Hur berättar man?