• Blodskatt

    Onda sammandragningar 20+0

    Hejsan!

    Är gravid i vecka 20+ 0 och har sedan 1 vecka tillbaka haft onda sammandragningar. De kan vara i ca 3-4 h innan de lägger sig. Har börjat gå på toaletten ofta och gör nr 2. Precis som att kroppen håller på att tömma sig. Är livrädd att de ska starta igång något. Känns som jag har förvärkar och stark mensvärk. Får bara råd att vila av kvinnokliniken. Känns inte som någon tar mig på allvar. Sist jag var inne så kollade bara puls/blodtryck och uvi. Sen skicka de hem mig..

  • Svar på tråden Onda sammandragningar 20+0
  • Anna60

    Förvärkar är väldigt vanliga. Men är du orolig måste du be om besök hos MVC eller KK igen och be om hjälp igen. Säg att du är jätteorolig och fixar inte det här.

  • Ebo88

    Det är svårt med sammandragningar för olika kvinnor upplever olika sammandragningar.

    Min kompis var gravid 6 veckor före mig. Hon började få onda sammandragningar i v.17 och åkte in och ut konstant för att titta så allt var bra, vilket det var.

    Jag började få onda sammandragningar i v.18 . Min kompis var då i v.24. Eftersom allt var bra med henne så tänkte jag att det är så här sammandragningar ska kännas.

    I v.25 födde jag vår son som tyvärr inte överlevde pga sammandragningarna hade utplånat tappen. Jag har GBS (infektion) samt försvagad livmoderhals. Så de två kombitionerna tillsammans gjorde att jag födde för tidigt.

    Om du är orolig så ska du absolut prata med din bm och kolla ifall du har uvi eller om det är något annat som påverkar.

Svar på tråden Onda sammandragningar 20+0