Misstänker att jag kommer bli dumpad
Hej!
Av goda skäl misstänker att jag är på väg att bli dumpad. Vi har haft ett relativt långt och bra förhållande, men om jag ska vara självkritisk så kan jag nu på efterhand känna att jag, idiotiskt nog, har tagit hen för givet på senaste. Om det är orsaken eller ej vet jag förstås inte, bara en slutledning.
Jag funderar på att lyfta frågan ikväll, orkar inte med att gå med misstanken en dag till. Oavsett hens svar har jag tänkt ursäkta min halvhjärtade närvaro på senaste tid. Vi har haft det grymt bra den större delen, tyvärr så har mitt tillfälligt, någorlunda, deprimerade tillstånd påverkat detta. Min förhoppning är att vi kan prova "starta om" innan vi/hen ger upp. Det är inget jag har för avsikt övertala hen till utan snarare ge insikt om att jag inte varit mitt rätta jag, för jag vet att hen trivdes bättre än någonsin innan denna period.
Någon här som har erfarenhet av liknande lyckade/misslyckade situationer och kan ge sin åsikt; är det en bra idé? borde jag lyfta frågan på något annat sätt? allt av relevans är välkommet!