• Anonym (Ånger)

Ångrar att jag gjorde slut

Vad ska man säga, gjorde slut med min flickvän för 4 månader sen och jag kan inte sluta tänka på henne.

Vi träffades strax efter jag skilt mig. Var tillsammans i nästan 3 år.

Det som hände var att jag kände mig instängd, osäker på mina känslor, osäker på förhållandet, kändes som förhållandet inte ledde nånvart.

Jag har under dessa månader hunnit reflektera/landa efter min skilsmässa, jag hann aldrig med mig själv efter den, sprang för snabbt in i nåt nytt.

Men hon finns hela tiden med mig under dessa månader, tänker på henne konstant. Ångrar nåt fruktansvärt att jag gjorde slut.

Vårt förhållande var inte dåligt, aldrig bråk, hade kul tillsammans, fantastiskt sex. Jag var dålig på att bjuda in henne när jag gjorde saker med barnen, vilket ledde till att hon blev osäker kring att jag har barn.

Att vi gjorde slut berodde helt på mig och hur jag kännde. Jag saknar inte bara närheten utan saknar henne som person, alla våra samtal, framtiden vi pratat om. Jag vill ha henne i mitt liv tills vi blir gamla.

Ska jag kontakta henne? Säga vad jag känner så får hon ta ställning till vad hon vill?

Eller ska jag bara acceptera mitt livs misstag.

Vi har inte haft nån kontakt sen jag gjorde slut.

• Svar på tråden Ångrar att jag gjorde slut
  • Fjäril kär

4 månader är ingenting. Tar du upp kontakten igen är du där med samma misstag igen som sist att allt gick för fort. Ni har nyss gjort slut och behöver landa i det beslutet, framför allt dina barn.

Nu får du stå för vad du gjorde och bit i det sura äpplet och låt tiden gå och hitta en vardag i ditt liv. Kanske du kan reparera ert förhållande på sikt men det kräver att du lär dig läxan och slutar ha så bråttom.

• Anonym (b)

Varför inte ringa henne och fråga om om hon vill träffas ?

• Anonym (qwerty)

Klart du kan kontakta henne. Berätta precis det du sagt här. Att du aldrig hann landa men nu har gjort det och saknar henne. Sen är det ju helt upp till henne, och då är det bara acceptera. Jag skulle hört av mig, för att sen kunna släppa det om det blir så. Då har du i alla fall gjort allt du kan. 

• Miss Skywalker

Varför dög hon inte när ni var tillsammans?

• Anonym (Kär)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-09 22:51:59 följande:

Vad ska man säga, gjorde slut med min flickvän för 4 månader sen och jag kan inte sluta tänka på henne.

Vi träffades strax efter jag skilt mig. Var tillsammans i nästan 3 år.

Det som hände var att jag kände mig instängd, osäker på mina känslor, osäker på förhållandet, kändes som förhållandet inte ledde nånvart.

Jag har under dessa månader hunnit reflektera/landa efter min skilsmässa, jag hann aldrig med mig själv efter den, sprang för snabbt in i nåt nytt.

Men hon finns hela tiden med mig under dessa månader, tänker på henne konstant. Ångrar nåt fruktansvärt att jag gjorde slut.

Vårt förhållande var inte dåligt, aldrig bråk, hade kul tillsammans, fantastiskt sex. Jag var dålig på att bjuda in henne när jag gjorde saker med barnen, vilket ledde till att hon blev osäker kring att jag har barn.

Att vi gjorde slut berodde helt på mig och hur jag kännde. Jag saknar inte bara närheten utan saknar henne som person, alla våra samtal, framtiden vi pratat om. Jag vill ha henne i mitt liv tills vi blir gamla.

Ska jag kontakta henne? Säga vad jag känner så får hon ta ställning till vad hon vill?

Eller ska jag bara acceptera mitt livs misstag.

Vi har inte haft nån kontakt sen jag gjorde slut.

Kontakta henne!! Idag omedelbart! Berätta allt detta du skrivet! Öppna hjärtat! Det kan vara ditt livs kärlek som håller på att glida ur dina händer!

Och är det inte det! Då har du i alla fall inte stått kvar på perongen när tåget gått..
  • Anonym (Ånger)
    Miss Skywalker skrev 2019-05-10 10:01:34 följande:

Varför dög hon inte när ni var tillsammans?

Hon mer än dög för mig. Men jag behövde tid ifrån allt, bara få stänga in mig, gråta/skrika, landa i allt som varit.

Kanske är för tidigt och säga att man landat, men jag har ett helt annat lugn/sinnesro idag jämfört med för 4 månader sen.
  • Anonym (Ånger)

Tack för svaren, ska försöka våga ta tag i det.

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-10 10:26:32 följande:

Hon mer än dög för mig. Men jag behövde tid ifrån allt, bara få stänga in mig, gråta/skrika, landa i allt som varit.

Kanske är för tidigt och säga att man landat, men jag har ett helt annat lugn/sinnesro idag jämfört med för 4 månader sen.

Kan det faktiskt vara så att du har sinnesro för ATT ni gjort slut? För att du då landat i singellivet, bara ägnar dig åt det du mår bra av och inte stressar runt och inte längre gör saker mot din vilja.

Det finns en möjlighet att du faktiskt lurar dig själv här.
  • Anonym (Ånger)
    Anonym (Andreas) skrev 2019-05-10 10:35:12 följande:

Kan det faktiskt vara så att du har sinnesro för ATT ni gjort slut? För att du då landat i singellivet, bara ägnar dig åt det du mår bra av och inte stressar runt och inte längre gör saker mot din vilja.

Det finns en möjlighet att du faktiskt lurar dig själv här.

Visst kan det vara så.

Men mina känslor för henne försvinner ju inte. Det måste betyda nåt. Kanske är bättre att avvakta ett tag till?
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Ånger) skrev 2019-05-10 10:43:33 följande:

Visst kan det vara så.

Men mina känslor för henne försvinner ju inte. Det måste betyda nåt. Kanske är bättre att avvakta ett tag till?

Känslor kan finnas ändå, det betyder inte att du måste agera på dom eller att det ens är vettigt att agera på dom. Känslor kan även vara att du saknar NÅGON och inte specifikt just henne.

Jag tror att du måste lugna ner dig. Varför har du så bråttom?
Svar på tråden Ångrar att jag gjorde slut