• Fri 10 May 2019 21:51
    1846 visningar
    14 svar
    14
    1846

    Gravid efter Mola/Druvbörd, när gjordes VUL/UL?

    Ni som haft mola och blivit gravida igen efteråt

    - När fick ni första ultraljudet för att utesluta ny mola?

    Kan man se det så tidigt som vecka 8?

    Tacksam för svar! <3

  • Svar på tråden Gravid efter Mola/Druvbörd, när gjordes VUL/UL?
  • Wed 12 Jun 2019 09:01
    #1

    Gjorde ett vul igår 6+0.

  • Fri 14 Jun 2019 13:46
    #2
    Lilleskorpans skrev 2019-06-12 09:01:54 följande:

    Gjorde ett vul igår 6+0.


    Hur gick det?:)
  • Fri 14 Jun 2019 17:01
    #3
    frugr95 skrev 2019-06-14 13:46:32 följande:

    Hur gick det?:)


    Tyvärr inget vidare. Man såg hinnsäck o att det fanns en graviditet men inget foster. Dock är det ju tidigt så vi ska på återkontroll nästa i vecka. Det som skrämmer mig är att det var precis likadant förra gången :(
  • Fri 14 Jun 2019 21:13
    #4
    Lilleskorpans skrev 2019-06-14 17:01:05 följande:

    Tyvärr inget vidare. Man såg hinnsäck o att det fanns en graviditet men inget foster. Dock är det ju tidigt så vi ska på återkontroll nästa i vecka. Det som skrämmer mig är att det var precis likadant förra gången :(


    Vad sa dem om det? Ledsen för din skull att inte få några svar utan att det är många OM nu :( Hoppas ni får bättre besked nästa vecka!
  • Fri 14 Jun 2019 22:38
    #5
    frugr95 skrev 2019-06-14 21:13:44 följande:

    Vad sa dem om det? Ledsen för din skull att inte få några svar utan att det är många OM nu :( Hoppas ni får bättre besked nästa vecka!


    De tror helt enkelt att det är för tidigt att se något. Vart lite förvånad över att de inte tog blodprov för att kolla hcg. Själv tror jag inte att det är en mola denna gången då jag plussade väldigt starkt tidigt förra gången jämfört med denna. Och dessutom kräktes otroligt mkt förra gången.. förstår att du har råkat ut för detta helvete också. Hur har det gått för dig?
  • Sat 15 Jun 2019 09:23
    #6
    Lilleskorpans skrev 2019-06-14 22:38:09 följande:

    De tror helt enkelt att det är för tidigt att se något. Vart lite förvånad över att de inte tog blodprov för att kolla hcg. Själv tror jag inte att det är en mola denna gången då jag plussade väldigt starkt tidigt förra gången jämfört med denna. Och dessutom kräktes otroligt mkt förra gången.. förstår att du har råkat ut för detta helvete också. Hur har det gått för dig?


    Okej hoppas så för din skull! Mola är ju det värsta som kan hända en. Jag blev friskförklarad i februari och blev gravid direkt men fick missfall då. Sen blev jag gravid direkt igen och är nu i vecka 11. Har varit på två ultraljud. Ett i vecka 8 och ett i vecka 10. Då såg man ett levande foster och i vecka 10 såg man navelsträng och att moderkakan såg bra ut. Men inget känns säkert förrän vecka 13 då vi ska på kub.. mått skit haha men börjar bli bättre. Men svårt att glädjas!
  • Mon 17 Jun 2019 18:35
    #7

    Åhh stort grattis! Du ska se att det går vägen denna gången! Härligt att du kommit en bit på vägen iaf.

    Du får hålla tummarna för mig imorgon. Då är det återkontroll och jisses vad nervös jag är idag!

  • Mon 17 Jun 2019 20:47
    #8
    Lilleskorpans skrev 2019-06-17 18:35:21 följande:

    Åhh stort grattis! Du ska se att det går vägen denna gången! Härligt att du kommit en bit på vägen iaf.

    Du får hålla tummarna för mig imorgon. Då är det återkontroll och jisses vad nervös jag är idag!


    Hör av dig efter imorrn! Lycka till :D
  • Tue 18 Jun 2019 09:53
    #9
    frugr95 skrev 2019-06-17 20:47:33 följande:

    Hör av dig efter imorrn! Lycka till :D


    Det gick kanon idag! Ingen ny mola och allt är som det ska <3 Tack för ditt lycka till! Nu ska det gå bra för oss!
  • Tue 18 Jun 2019 13:00
    #10
    Lilleskorpans skrev 2019-06-18 09:53:11 följande:

    Det gick kanon idag! Ingen ny mola och allt är som det ska <3 Tack för ditt lycka till! Nu ska det gå bra för oss!


    Åh<3 Stort grattis!!! Vilken vecka beräknade dem dig till och var sa dem om molarisk?:)
  • Tue 18 Jun 2019 16:03
    #11
    frugr95 skrev 2019-06-18 13:00:12 följande:

    Åh<3 Stort grattis!!! Vilken vecka beräknade dem dig till och var sa dem om molarisk?:)


    Tack! :) 7+1 vilket stämmer med mina beräkningar. Så risken för mola är i stort sätt obefintlig då allt såg normalt ut.
  • Tue 18 Jun 2019 22:02
    #12
    Lilleskorpans skrev 2019-06-18 16:03:16 följande:

    Tack! :) 7+1 vilket stämmer med mina beräkningar. Så risken för mola är i stort sätt obefintlig då allt såg normalt ut.


    Jag fattar inte varför jag inte kan slappna av och njuta efter två ultraljud :(( skönt att du känner dig lugn!
  • Wed 19 Jun 2019 04:17
    #13
    frugr95 skrev 2019-06-18 22:02:26 följande:

    Jag fattar inte varför jag inte kan slappna av och njuta efter två ultraljud :(( skönt att du känner dig lugn!


    Nja lugn och lugn, jag är livrädd för MA men just för molan är jag inte rädd. Jag hade så tydliga symtom på skiten sist som jag inte känner av nu. Sen låg fostret efter i storlek osv. Tyvärr är det ju så att de brukar inte klara sig längre än till v. 8 också. Eftersom allt ser så bra ut och stämmer så är jag inte rädd för molan iaf.

    Jag tror absolut att du kan slappna av nu när du kommit så långt! Det hade troligtvis inte gått bra så här långt annars.

    Förstår din oro men vad skulle kunna göra dig lugn känner du?

    Är det nått i erfarenheten som oroar dig? Hade en partiell eller komplett?
  • Wed 19 Jun 2019 09:02
    #14
    Lilleskorpans skrev 2019-06-19 04:17:59 följande:

    Nja lugn och lugn, jag är livrädd för MA men just för molan är jag inte rädd. Jag hade så tydliga symtom på skiten sist som jag inte känner av nu. Sen låg fostret efter i storlek osv. Tyvärr är det ju så att de brukar inte klara sig längre än till v. 8 också. Eftersom allt ser så bra ut och stämmer så är jag inte rädd för molan iaf.

    Jag tror absolut att du kan slappna av nu när du kommit så långt! Det hade troligtvis inte gått bra så här långt annars.

    Förstår din oro men vad skulle kunna göra dig lugn känner du?

    Är det nått i erfarenheten som oroar dig? Hade en partiell eller komplett?


    Jag är väl typ orolig för ma.. hade en partiell och sen ett missfall i vecka 7. Gått in i vecka 12 nu! Men jag litar inte på mina symtom! Mår jag bra är jag orolig för att jag fått ma och mår jag dåligt tror jag mola :( ska på kub 1/7 och får se hur jag känner efter det!
Svar på tråden Gravid efter Mola/Druvbörd, när gjordes VUL/UL?