• Anonym (Ledsen.)

    Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals

    Ja efter att ha försökt i över två år med barn så åkte vi till ett annat land för att få hjälp. Detta kostade oss halva våra besparingar till sommarstuga. Närmare 60.000 kr. Tog ägglossningspruta igår så har äl om 36 timmar (förmodligen fick igår) och han vägrade sex. Varför betala så mycket om han ändå inte vill försöka? Blev så sjukt ledsen. Vi hade sex för tre dagar sedan.. kan dom ha överlevt?

  • Svar på tråden Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals
  • Zaxika

    Spermier lever ju i ca 5 dagar så låter ju perfekt att de ligger där och väntar på ägget.

    Håller tummarna att det går bra.

    Jag tror inte bråk och tjafs för en så jätte sugen på sex. Men förstår att ni är i en jobbig sits.

    Försök bli sams med mannen. Viktigt att ni är rädda om varandra..

  • Anonym (Ledsen.)
    Zaxika skrev 2019-05-12 10:37:39 följande:

    Spermier lever ju i ca 5 dagar så låter ju perfekt att de ligger där och väntar på ägget.

    Håller tummarna att det går bra.

    Jag tror inte bråk och tjafs för en så jätte sugen på sex. Men förstår att ni är i en jobbig sits.

    Försök bli sams med mannen. Viktigt att ni är rädda om varandra..


    Tack så hemskt mycket för svar! Det va bara lite småtjafs igår då men tror att det ligger i rädslan att inte prestera så då är det svårt.. än värre med alla pengar som vi kastat bort om han inte vill ha sex.. ska verkligen försöka, iaf prata om hur han mår i allt då han är väldigt macho..
  • Anonym (Lite märkligt..)

    Det känns lite märkligt att han inte vill ha sex om ni tillsammans har planerat att försöka bli gravida? Förstår han inte den kvinnliga cykeln och att det är viktigt att ha sex nu när ägglossningen inträffar? Är han rädd, orolig?
    Viktigt är att ni pratar med varandra.

  • Anonym (Ledsen.)
    Anonym (Lite märkligt..) skrev 2019-07-10 19:59:22 följande:

    Det känns lite märkligt att han inte vill ha sex om ni tillsammans har planerat att försöka bli gravida? Förstår han inte den kvinnliga cykeln och att det är viktigt att ha sex nu när ägglossningen inträffar? Är han rädd, orolig?

    Viktigt är att ni pratar med varandra.


    Nä han va helt enkelt sur över en vardaglig grej som disken. Vilket va helt vansinnigt när vi försökt så länge med massa pengar och energi. Lagt halvavåra besparingar på detta. Nu var det ett tag sen men har fortfarande inte kunnat åka iväg och göra om behandlingen då det såklart inte funkade förra gången eftersom han vägrade sex. Så nu försöker vi själva vilket resulterat i missfall bara.. men ja, ska försöka komma iväg igen snart om det inte lyckats denna cykel. Vi kommunicerar bra men om det är nåt han blir arg över så är det tydligen värt 60.000 kr att kasta bort för då blir det inte sex. Märklig människa men levt ihop i 9 år så jag är väl van vid dessa surskov..
  • Anonym (Lite märkligt..)

    Men skäms han inte så här i efterhand? Får ni ingen hjälp i sverige? 

    Har ni en bra relation för övrigt?

  • Anonym (Jävla nötter)

    Vad fan är det för fel på er?

    Om TS hade sett ut såhär, hur hade ni reagerat då? Får man kräva sex just i reproduktionssyfte?

    ...Efter att ha jobbat för mycket under året så bokade vi en resa för mig och min sambo, för att slappna av och för att lappa ihop vår relation lite (vi försöker dessutom skaffa barn). Det kostade halva våra besparingar till sommarstuga, närmare 60 000 kr.

    Nu är vi inne på de sista dagarna av resan, flyget går om 36 timmar och hon vägrar sex. Varför betala så mycket pengar och sen inte ens försöka (jag vet dessutom att det är den fertila perioden just nu)?

    Varför betala så mycket om han ändå inte vill försöka? Blev så sjukt ledsen...

    Oavsett hur mycket man lagt på hotel, drinkar eller annat så får man respektera när ens partner inte vill ha sex. Äl är INTE ett frikort!

  • Anonym (Lite märkligt..)
    Anonym (Jävla nötter) skrev 2019-07-10 20:26:48 följande:

    Vad fan är det för fel på er?

    Om TS hade sett ut såhär, hur hade ni reagerat då? Får man kräva sex just i reproduktionssyfte?

    ...Efter att ha jobbat för mycket under året så bokade vi en resa för mig och min sambo, för att slappna av och för att lappa ihop vår relation lite (vi försöker dessutom skaffa barn). Det kostade halva våra besparingar till sommarstuga, närmare 60 000 kr.

    Nu är vi inne på de sista dagarna av resan, flyget går om 36 timmar och hon vägrar sex. Varför betala så mycket pengar och sen inte ens försöka (jag vet dessutom att det är den fertila perioden just nu)?

    Varför betala så mycket om han ändå inte vill försöka? Blev så sjukt ledsen...

    Oavsett hur mycket man lagt på hotel, drinkar eller annat så får man respektera när ens partner inte vill ha sex. Äl är INTE ett frikort!


    Grejen är att de gemensamt försöker få ett barn. Betalar 60000 kr för en hormonbehandling som kräver att de har sex vid äl, vilket mannen borde vara införstådd med. Borde man inte då ha sex om man gärna vill ha ett gemensamt barn? Eller man skiter i de pengarna, längtan efter ett gemensamt barn, all oro och sorg och tjurar pga disk?
  • Anonym (L)
    Anonym (Jävla nötter) skrev 2019-07-10 20:26:48 följande:

    Vad fan är det för fel på er?

    Om TS hade sett ut såhär, hur hade ni reagerat då? Får man kräva sex just i reproduktionssyfte?

    ...Efter att ha jobbat för mycket under året så bokade vi en resa för mig och min sambo, för att slappna av och för att lappa ihop vår relation lite (vi försöker dessutom skaffa barn). Det kostade halva våra besparingar till sommarstuga, närmare 60 000 kr.

    Nu är vi inne på de sista dagarna av resan, flyget går om 36 timmar och hon vägrar sex. Varför betala så mycket pengar och sen inte ens försöka (jag vet dessutom att det är den fertila perioden just nu)?

    Varför betala så mycket om han ändå inte vill försöka? Blev så sjukt ledsen...

    Oavsett hur mycket man lagt på hotel, drinkar eller annat så får man respektera när ens partner inte vill ha sex. Äl är INTE ett frikort!


    Du fattade uppenbarligen inte ts. De försöker bli gravida och betalar enorma summor för att hon ska bli gravid! Då ska man fan ha sex och inte sura över disken.

    Men uppenbarligen så ångrade han sig och vill inte ha barn så jag hoppas att ts lämnat han nu.
  • Anonym (Jävla nötter)
    Anonym (Lite märkligt..) skrev 2019-07-10 20:34:17 följande:

    Grejen är att de gemensamt försöker få ett barn. Betalar 60000 kr för en hormonbehandling som kräver att de har sex vid äl, vilket mannen borde vara införstådd med. Borde man inte då ha sex om man gärna vill ha ett gemensamt barn? Eller man skiter i de pengarna, längtan efter ett gemensamt barn, all oro och sorg och tjurar pga disk?


    Och vill man, trots nedlagda pengar, inte ha sex så VILL man inte. Om det var TS som inte ville ha sex just då, för att hon mådde dåligt, hade svampinfektion, migrän eller liknade, hade det då varit ok av mannen att kräva sex, för att de ju försöker skaffa barn?
Svar på tråden Sambon vägrade sex när jag gått på hormonbehandling som kostat tusentals