• gummi

Någon mer i vecka 9

Jag är i vecka 9 8+4 och känner inte särskilt mycket av min graviditet längre. Undrar om någon av er är i samma situation eller om ni har en massa symtom. I såfall skulle jag vilja veta vilka.

• Svar på tråden Någon mer i vecka 9
  • Mjau

Hej gummi!

Jag är också i vecka ni (8+4) med bf den 10 juli.

Jag mår jätteilla, kräks inte, men mår illa hela tiden, men mest på kvällar och nätter. Brösten gör ont, i magen har jag mensvärk och det har jag haft hela graviditeten. Om jag får klaga lite till så är jag konstant sjukligt trött. I början av graviditeten mådde jag ganska bra faktiskt, men sedan (nästan över en natt) började allting på en gång i vecka 6 (förutom magontet, för det har jag haft ända sedan jag blev gravid).

Är det inte skönt att du inte har så många symptom? Det finns nästan inga "trevliga" graviditetssymptom ju!

Lycka till med din graviditet! Kramar Mjau!

• Linda1

Hej!
    Jag är också i vecka 9, (8+4)!!! Häftigt att vi är tre stycken (kanske fler?) med samma BF!! Jag har precis samma symptom som dig Mjau!! Illamåendet på kvällar och nätter är inte kul!! Det går väl ok så länge som jag sover, men jag måste ju upp på toa ett par gånger varje natt och då är det inte kul...Brösten ska vi inte tala om....

• Mjau

Hej!

Roligt att vi (hittills) är tre stycken som har bf den 10 juli!
    Linda1, hur gör du på natten när du mår illa? Äter du? Jag har börjat glufsa i mig saker flera gånger mitt i natten. Känns lite trist att sitta och ulka och äta vaken och ensam mitt i natten med en dotter och en snarkande man bredvid...

Kram igen! Mjau!

• Miapia

Jag har också BF 10 juli! Vad kul!!

Mina symptom har avtagit rejält, iallafall magsmärtorna. Första veckorna hade jag jätteont. Vaknade till och med några nätter och var kallsvettig. Nu mår jag bara illa. Har inte spytt utan känner mig bara "åksjuk", värst är det på kvällarna även för mig, men det är inte så illa att jag vaknar av det. Brösten är som ömma bomber.

Ska bli kul att följas åt!

• tigger

jag går in i vecka nio idag. Och de enda symptom jag har är att jag är enormt illamående. Brösten och magen känner jag inte av något alls. Tycker inte brösten har växt så mycket som alla verkar säga att de ska göra. Klart man blir orolig...

• Fru Stjärna

Går in i v.10 imorgon. BF 8/7.
    Håller med om åksjukan, blir åksjuk av att själv köra bil...
    Bröstontet håller på att avta (eller så har jag blivit van), magontet är inte lika ihållande utan kommer och går. Vilket i och för sig innebär att man hinner glömma bort att det gjorde ont igår och tror att det är något farligt när det gör ont idag...
    I förmiddags trodde jag att alla syptom var borta, tills jag började bli lite hungrig och direkt var illamåendet där. Men förhoppningsvis håller även det på att avta. Snart skall man ju komma in i de tre bra månaderna!

• Frejja

Jag är i vecka 9, 8+4.
    Jag är så TRÖTT. Gårdagen var hemsk, sov mig igenom hela dagen, och när jag var uppe ( för jag försökte verkligen vakna till och göra något), så mådde jag mest illa. Hade inga svårigheter att sova till 11 i dag på förmiddagen heller....fattar inte hur man kan bli så sömnig...
    Idag mår jag bättre i alla fall, känner mig pigg och illamåendet jag hade när jag vaknat gick över efter jag ätit.
    Har gått ner 3 kilo, har ingen aptit alls...öm i brösten ( börjar avta något). Känner ingen "växtvärk" alls längre. Försvann för lite över en vecka sen.
    Men som sagt, mest problem med trötthet. Någon annan som är lika "tröttis" som jag?

• Rinjina

Jepp, jag är i v. 8+3 idag alltså v.9.

Läs vad Mjau har skrivit ovan så vet ni hur jag mår. Konstigt att man kan må så lika. Jag förundrades bara mer och mer vartefter jag läste hennes inlägg, kunde lika bra varit jag som skrivit det. Och vad förstår vi av det då - jo att jag också mår pyton! Kräks inte heller men mår illa jämt. Mår lite bättre när jag äter, och det lär väl visa sig på vågen förr eller senare, för det blir ju rätt ofta om man säger så.

För att åtminstone psykiskt må lite bättre tar jag dock illamåendet som ett gott tecken, för på inskrivningen jag var igår fick jag en liten broschyr där det dels stod att 2/3 kvinnor mår illa under graviditeten (fast nog tycker man ju synd om sig ändå) dels stod det att det att man mår illa betyder att den för barnet så nödvändiga moderkakan fungerar som den ska.

Nu betyder det ju inte att den inte skulle fungera på er alla lyckostar som inte mår illa. Ni hör bara till dom lyckliga som slipper det. Så deppa inte utan var glada i stället.

Lycka till alla med era graviditeter och kommande härliga stora magar!

*kram*

• Polarlinda

hej! ännu en med bf 9-10/7...mår jättepyton mest hela dagarna men inte så att jag kräks, bara så att jag inte kan äta ordentligt! en aning öm i brösten men inte så farligt, jag är som vanligt trött men inte värre sedan jag blev gravid... jag känner mig även uppsvälld som en ballong, kommer inte i vissa byxor längre... men illamåendet är det värsta, försöker intala mig själv om att det är bra att jag mår illa (skulle ju oroa mig annars) men, jisses, 24 timmar om dygnet????!!! pust

• Jenka

Jag gick är i vecka 10 och känner mig inte något gravid överhuvudtaget längre. Jätte lustig känsla. Förut har jag mått sådär och varit väldigt väldigt väldigt trött, men nu har jag börjat piggna till och har inga känningar alls längre. Är jag verkligen gravid?? Jag har svårt att tro det. Inte händer det något med min mage heller

• nenababe

Hej!
    Faktiskt nu när du säger det så har jag inga speciella symomer alls längre..
    Det enda jag har är att jag är lite hungrig ofta och att mina bröst har blivit större.
    Men snart om ungefär lika länge så kan man kanske börja skymta magen =) Så vi får vänta tills då!
    Jag är i vecka 9 (8+6).
    Kramar!
    ~ Helena o Hjärtat!

• Agge

Jag går in i vecka 11 imorgon. Jag mår ganska hyfsat just nu. Inte alls så dödligt trött längre. Mår illa ibland men utan att kräkas. Brösten har växt och ömmar fortfarande. Lilla magen har börjat växa till sej!

• EL LA

Hej
    Så skönt att höra hur olika det kan vara. BF 14 juli (är i vecka 9) och har inget illamående. Bara extra trött, men vem är inte det när solen aldrig lyser?? Jag försöker påminna mig om alla symtom jag haft för att inte tro att allt är påhitt!! Ska bli så skönt att få träffa BM om några veckor...de kan väl avgöra om det finns något foster och om det lever?!

Kram La

• Lilith

Här är en till som är i vecka 9 nu.
    Mina grav.symptom har minskat en hel del den senaste veckan.
    Det är bara lite illamående kvar.
    Skönt att slippa värkande, uppsvälld mage.

• Majo

Hej!

Jag är i vecka 10 (9+1). Läs om mina symtom på mitt krypin under Dagbok och Graviditet.

/Majo

Svar på tråden Någon mer i vecka 9