• Lilalila1234

Min sambo vill vänta med barn, jag vill ha barn nu

Hej, jag har ett dilemma och vet verkligen inte vad jag ska göra.

Min kille är 27 och jag 28 år, vi har en lägenhet med plats för barn och ett bra förhållande.

Bråkar lite då och då men mest om vem som skall göra vad, brukar sluta med att jag gör det mesta.

Hur som helst, jag vill ha barn. Gärna igår, och min sambo har vetat att jag vill ha barn innan 30, sen dagen vi blev tillsammans för fem år sedan. Från början så sa min sambo att han också ville ha barn innan 30, men nu när vi pratar om det seriöst så vet han inte längre när det passar honom.

Jag pluggar för tillfället på distans vilket ger mig chansen att inte behöva jobba ett tungt jobb tills dagarna innan jag skall föda, även detta vet min sambo.

Jag har två år kvar av min utbildning och vill gärna bli gravid innan det då.

Det finns en del fördelar för mig rent ekonomiskt, psykiskt och fysiskt att bli gravid innan jag slutar skolan, och allt det här förstår min sambo. Men han vill ändå vänta. Utöver dessa fördelar så vill jag ha barn så mycket att jag knappt kan sätta ord på det, jag är redo och har varit i några år. Men när vi prata om det för typ 2 år sedan så ville min sambo också vänta, jag köpte det då för våra liv var mindre stabila men nu, nu har vi mycket bättre förutsättningar för ett barn och det har vi haft i lite över ett år nu. Jag har sagt att det tar oftast lite tid innan man blir gravid och sen skall jag bära på ett barn i 10 månader, så det är inget som sker i samma sekund som han säger ja.

Jag har också sagt att vi inte behöver försöka aktivt men att vi iallafall får sluta med preventivmedel.

Varje gång jag tar upp det så vill han inte prata eller säger bara att han vill ha barn, men inte nu. Men jag har en känsla av att han aldrig kommer bli redo. För det har han sagt i två år nu.