• fitness2

    När plussade ni?

    Hej!

    Jag är nu 9 dagar efter ÄL och blir TOKIG på mina negativa test. Är inte ens en tillstymmelse till sträck. På typ alla sidor står det att dom fått positivt 6 dagar innan mensen vilket för mig var 2 dagar sen... När testade ni positivt med ert barn?

  • Svar på tråden När plussade ni?
  • ajjans

    Jag fick väldigt svaga streck fyra och tre dagar innan BIM, gick knappt läsa av de som positiva, kunde likaväl varit spökstreck. Fick inget tydligt streck förrän en dag innan BIM! Så ge inte upp hoppet ännu! Glad

  • Catnap

    Med försra fick superstarkt 4 dagar innan mens, innan dess testade jag inte. Några dagar tidigare hade jag spytt och därför blivit misstänksam.

    Men nr 2 testade jag mig dagen innan beräknad mens och fick ett svagare men ändå väldigt tydligt positivt. Hade haft symtom som jag förväxlat med pms i 5-7 dagar innan och tog ett test bara för skojs skull då.

  • oshark
    fitness2 skrev 2019-05-14 21:00:08 följande:

    Hej!

    Jag är nu 9 dagar efter ÄL och blir TOKIG på mina negativa test. Är inte ens en tillstymmelse till sträck. På typ alla sidor står det att dom fått positivt 6 dagar innan mensen vilket för mig var 2 dagar sen... När testade ni positivt med ert barn?


    Test som säger att man kan få plus 6 dagar innan missad mens är baserade på en cykel med 14 dagar mellan ÄL och mens. Vad de menar är alltså att du kan testa positivt alldra tidigast ÄL+9. (ÄL+15 = missad mens.) Och bara 65 % av de som är gravida plussar då.

    Jag plussade svagt med ett testa tidigt test ÄL+10/11. Digitalt plus dagen efter. Ägget fäster i genomsnitt mellan ÄL+7 och +10 så det kanske inte ens har fäst än. Ha lite is i magen (jag vet att det är lättare sagt än gjort).
  • fitness2

    Åh, jag ska försöka hålla hoppet uppe då. Man blir ju tokig av detta. Går runt och tänker på hur jag ska berätta för min familj osv..

  • Anonym (7-9 dagar efter ÄL)

    Jag har fått väldigt svaga plus 7-9 dagar efter ÄL med mina barn. Anledningen att jag testat så tidigt är att jag bara har 8-9 dagar mellan ägglossning och mens. Så ofta vet jag att jag är gravid om inte mensen har kommit på åttonde dagen. Men plussen är ju extremt svaga då och då har jag ändå använt de allra känsligaste. Ett tydligt plus har jag nog fått först 14 dagar efter ägglossning eller senare.

  • fitness2

    Alltså man blir ju verkligen tokig... Vissa har + efter 7 dagar och vissa ser NADA innan missad mens.. orkar. Inte. Vääääntaaa meeeer haha!

  • Sasu

    Jag plussade i vecka 8, men tog ett test bara för att kolla då jag hade festat helgen innan(halloweenhelgen), men kände mig fortfarande bakis 5-6 dagar efteråt, fick då 2 starka plus kl. 03:40 på morgonen.

  • Sunshineinmylife

    Hej hej plussade 13/5 då hade mensen varit sen 2 dagar så BIM +2 då var det tydligt men trodde inte jag var gravid utan det bara blev spontan test vi har försökt länge så jag gav upp så 2 mån senare tog det sig. 4+5 i morgon. Men har testat varje dag nu och det stegras så vi håller tummarna för att det ska hållas sig kvar. Har tre missfall innan.

Svar på tråden När plussade ni?