• Anonym (Kluven)

    Att ha ett alter go/vara transvestit utan att förlora sin manlighet?

    Hej,

    Jag har ett "alter ego" som jag ibland klär ut mig till (kläder, smink och peruk). De sista åren med mitt ex var jag öppen med detta och hon uttryckte i alla fall utåt att hon inte såg något problem med det. Sedan förhållandet tog slut har jag dock inte kunnat undvika att fundera på om det ändå delvis kan ha berott just på att jag lättade så på min manlighet. Jag visade aldrig upp mitt alter ego för henne (det behovet fanns inte, inför henne ville jag ju vara den kille jag är i vardagen) men berättade en del om mina fantasier och tidigare erfarenheter. När jag är mitt alter ego går jag nämligen in för det full ut och utforskar sidor av mig själv jag aldrig skulle göra annars. En hypotes jag har är att de konnotationer hon fick av mitt transande kan ha gjort avkall på hennes känslor inför mig. Jag ångrar inte att jag avslöjade min hemlighet just inför henne, men jag vet faktiskt inte om jag kommer våga vara mig själv med framtida partners. Det känns som att risken är för stor. Den tydliga åtskillnad mellan mig själv och mitt alter ego jag själv upplever kanske framstår som mer grumlig för andra.


    Tankar?

  • Svar på tråden Att ha ett alter go/vara transvestit utan att förlora sin manlighet?
  • Anonym (A)

    Skulle aldrig dejta någon som höll på med sånt. Mer avtändande grejer får man leta efter.

  • Anonym (Kluven)

    Om en tjej hade som halvhobby att klä ut sig till kille ett par gånger i månaden hemma hos sig skulle jag inte bry mig ett dugg tbh. Förstår inte riktigt grejen.

  • Anonym (tjejja)

    Jag fattar inte vad grejen är riktigt. Är det sexuellt? 

    Jag tror jag skulle lättare acceptera det som en kink, kanske till och med kunna gå igång på lite role reversal. 

    Men om du bara klär ut dig för skojs skull vete tusan.. Det är ju sånt barn gör. Oavsett om det är peruk och smink eller piratkostym 

  • Anonym (.)

    Ja, vetskapen att du transar skulle nog ha påverkat hur ungefär 99% av alla ser på dig.

    Ja, det kan mycket väl ha påverkat hennes känslor för dig.

  • Anonym (Kluven)
    Anonym (tjejja) skrev 2019-05-15 02:08:49 följande:

    Jag fattar inte vad grejen är riktigt. Är det sexuellt? 

    Jag tror jag skulle lättare acceptera det som en kink, kanske till och med kunna gå igång på lite role reversal. 

    Men om du bara klär ut dig för skojs skull vete tusan.. Det är ju sånt barn gör. Oavsett om det är peruk och smink eller piratkostym 


    Nja, transvetism utövas mestadels av vuxna. Är vanligt. Till och med Rammsteins sångare ägnar sig åt det emellanåt. För mig är det så väl ett sätt att kliva in i en roll där jag har större sexuellt svängrum som en slags verklighetsflykt. Jag gillar dekadensen i det hela och kommer förmodligen fortsätta med det medan jag ännu är ung och någorlunda övertygande. Det är dock ingen stor del av mig. Det är något jag ägnar mig åt ibland. Och jag är inte särskilt feminin till vardags.

    Känner väl lite att jag antingen får ge upp det, hemlighålla det eller försöka hitta en person som är tillräckligt avslappnad för att inte se det som en stor grej.
  • Anonym (Kluven)
    Anonym (.) skrev 2019-05-15 02:35:06 följande:

    Ja, vetskapen att du transar skulle nog ha påverkat hur ungefär 99% av alla ser på dig.

    Ja, det kan mycket väl ha påverkat hennes känslor för dig.


    Självklart. Frågan är dock i vilken grad och varför.

    Det var förmodligen inte avgörande (hon påstod att hon skulle vilja bli gammal med mig om jag så bytte kön) men åtminstone något som låg under ytan och påverkade attraktionen. So. Kille "ska" man ju vara beskyddaren rent evolutionärt.
  • Anonym (Kluven)

    Varför har inte FL infört en redigeringsfunktion än?

  • Anonym (.)
    Anonym (Kluven) skrev 2019-05-15 03:25:48 följande:

    Självklart. Frågan är dock i vilken grad och varför.


    ...och den frågan finns det bara 1 person som kan svara på..
  • Anders 386

    Kan säga att min fru skulle lämna mig direkt om jag började leka transvestit. I hennes ögon skulle jag inte vara en man längre. Hon har gjort det helt klart för mig vid flera tillfällen när det där med transvestiter har kommit på tal. 

  • Transmission
    Anders 386 skrev 2019-05-15 10:17:05 följande:

    Kan säga att min fru skulle lämna mig direkt om jag började leka transvestit. I hennes ögon skulle jag inte vara en man längre. Hon har gjort det helt klart för mig vid flera tillfällen när det där med transvestiter har kommit på tal. 


    Man "leker" inte transvestit, det är något man är. Själv är jag en sk sexuell transvestit, dvs jag byter om till kvinna någon gång ibland för jag blir kåt av det. Träffar ibland killar som tänder på just det och har då det bästa sexet. Jag är inte mindre manlig i vardagen för det och vill inte vara utan denna sköna hobby. Din fru verkar vara väldigt trångsynt. Vad skulle du vara i hennes ögon om du råkade bli kåt av att ta på dig trosor och stayups?
  • Anonym (Ladybug)

    Skulle min kille vara transa skulle jag vara ok med det. Det är inget jag längtar efter, men som sagt, det är okej. Det gäller nog bara att hitta rätt tjej.

    Men jag tror det är klokt att höra sig för om hon vill se dig i kvinnokläder eller ej. Själv tror jag att det hade varit lite avtändande, eftersom jag älskar min make som man.

  • Anonym (Ccccv)
    Anonym (Kluven) skrev 2019-05-14 23:08:23 följande:

    Hej,

    Jag har ett "alter ego" som jag ibland klär ut mig till (kläder, smink och peruk). De sista åren med mitt ex var jag öppen med detta och hon uttryckte i alla fall utåt att hon inte såg något problem med det. Sedan förhållandet tog slut har jag dock inte kunnat undvika att fundera på om det ändå delvis kan ha berott just på att jag lättade så på min manlighet. Jag visade aldrig upp mitt alter ego för henne (det behovet fanns inte, inför henne ville jag ju vara den kille jag är i vardagen) men berättade en del om mina fantasier och tidigare erfarenheter. När jag är mitt alter ego går jag nämligen in för det full ut och utforskar sidor av mig själv jag aldrig skulle göra annars. En hypotes jag har är att de konnotationer hon fick av mitt transande kan ha gjort avkall på hennes känslor inför mig. Jag ångrar inte att jag avslöjade min hemlighet just inför henne, men jag vet faktiskt inte om jag kommer våga vara mig själv med framtida partners. Det känns som att risken är för stor. Den tydliga åtskillnad mellan mig själv och mitt alter ego jag själv upplever kanske framstår som mer grumlig för andra.

    Tankar?


    Vad är den här superdelikata och sköra manlighet för något som så lätt kan försvinna? Ärligt?

    Du är dig själv, du är man, du gillar ditt alterego som transvestit. DU är DU. Innebär detta att du är mindre man, fått mindre kul eller skägg för att du tillåter dig själv att vara hela registret.

    Ni killar är så sorgligt inbundna och fyrkantiga
  • Anonym (Man)
    Anonym (Ccccv) skrev 2019-06-04 17:58:23 följande:
    Vad är den här superdelikata och sköra manlighet för något som så lätt kan försvinna? Ärligt?

    Du är dig själv, du är man, du gillar ditt alterego som transvestit. DU är DU. Innebär detta att du är mindre man, fått mindre kul eller skägg för att du tillåter dig själv att vara hela registret.

    Ni killar är så sorgligt inbundna och fyrkantiga
    Om tittar lite noggrannare så är det inte killarna som är sköra utan kvinnornas attraktion.

    Läs tråden och sen omkring dig, en man kan inte göra speciellt mycket utanför normen innan heterokvinnorna blir "avtända", och eftersom kvinnlig attraktion är en extrem bristvara så driver de män framför sig med sitt sorgliga inbundna och fyrkantiga synsätt på män.

    Bögar har roligare, de klär sig mer fritt, bögklubbar är ofta friare och mer kreativa än heteronattklubbar. 

    Om man har sex med män så ökar friheten i hur man får vara och bete sig, om man har sex med heterokvinnor så tvingas man hantera det mest diskriminerande och trångsynta bedömningssystemet som existerar, en kvinna.
  • Anonym (Bra där!)

    Min tanke är att det du gör eller försöker göra är är en bra grej. Jag tror många i din sits blandar ihop sina "roller" och tappar bort sin manlighet, och därmed en stor del av sin egna identitet och friheten det innebär att kunna vara två olika personer. Är man en mix hela tiden så blir det bara en peruk som åker på ibland.

  • Anonym (Strumpbyxkalle)
    Anonym (A) skrev 2019-05-15 01:01:01 följande:

    Skulle aldrig dejta någon som höll på med sånt. Mer avtändande grejer får man leta efter.


    Du är inte så gammal va?
  • Anonym (Strumpbyxkalle)

    Är det sexuellt TS eller vad ger dej din stunder som utklädd?

    Jag själv gillar att klä mej som lite flicka med kort kjol och strumpbyxor. Jag har det alltid när jag är ensam hemma, men så fort jag har runkat så tar jag på mej vanliga kläder.

Svar på tråden Att ha ett alter go/vara transvestit utan att förlora sin manlighet?