• Anonym (Hej)

    Komplikationer efter abort

    För 6 veckor gjorde jag en medicin abort, exakt på dagen. Och blöder fortfarande!!!!

    Jag blödde rikligt i 3 veckor, sen började det avta, det har aldrig försvunnit helt... Vissa dagar blöder jag nästan inget, sen kan jag plötsligt få jätteont, som kraftig mensvärk, och börja blöda ganska mkt, både blod och lite klumpar för att sedan avta efter några timmar och jag blöder bara lite igen...

    Sen kan det komma tillbaks efter några dagar igen.. Blir helt galen snart!!!!!

    Har varit på återbesök och gjort gravtest som var negativt, inga undersökningar gjordes.

    Berättade om allt detta för barnmorkan men hon reagerade inte så mkt på det...

    Har nån varit med om liknande?? Nån som har en aning om vad det kan vara?? Känns inte bra!!

  • Svar på tråden Komplikationer efter abort
  • Anonym (Hej)

    Nej inte gjort ultraljud... Men om ett gravtest visar negativt kan det väl inte handla om att det finns rester kvar tänker jag?

  • Anonym (D)

    Efter jag hade gjort en abort blödde jag som du beskriver. Gravtesten var negativa men efter ca 5-6 v minns inte exakt kom en ganska stor bit av moderkaka ut. Min abort var senare än din. Hade varit på återbesök hos min gyn och inte ens hon trodde jag hade något kvar,men visst fanns det det!

  • Anonym (Undersöka)

    Det kan vara rester ändå. Låter som det eftersom det kommer klumpar efter så lång tid. Du borde få det undersökt. Jag blödde länge, var en infektion. Sen blödde jag även länge efter en förlossning och då var det rester kvar av moderkakan, fast de hade kollat jättenoga.

Svar på tråden Komplikationer efter abort