• Anonym (arbetsträna)

Anställningstopp på Samhall

Ni som arbetstränar på samhall vet väl om att det just nu är anställningstopp iaf i min stad.Ni kommer bara bli utnyttjade.Just saying.

• Svar på tråden Anställningstopp på Samhall
  • Anonym (Inte Samhall)

Ok, jag trodde att de skulle anställa fler.

Har jobbat på Samhall och det gör jag inte igen.

Människor mår dåligt och det skapar odräglig arbetsmiljö.

Inte konstigt om människor blir sjuka.

• neverpreggo

Så de får inte ett hum om hur de funkar på arbete och vad de klarar av?

• Anonym (Inte Samhall)

När jag jobbade där och det är inte så länge sedan så tänkte de inte så mycket på mina fysiska hinder. Jag skulle bara ut i arbete och det saknades folk.

• Anonym (arbetsträna)
    neverpreggo skrev 2019-05-15 19:44:26 följande:

Så de får inte ett hum om hur de funkar på arbete och vad de klarar av?

Kan bara hålla med ovanstånde enligt det jag hört.
  • Anonym (arbetsträna)
    Anonym (Inte Samhall) skrev 2019-05-15 19:54:33 följande:

När jag jobbade där och det är inte så länge sedan så tänkte de inte så mycket på mina fysiska hinder. Jag skulle bara ut i arbete och det saknades folk.

Japp! Håller med
  • neverpreggo
    Anonym (arbetsträna) skrev 2019-05-15 21:31:08 följande:
    Kan bara hålla med ovanstånde enligt det jag hört.
    Det var dock inget svar på min fråga?
  • Anonym (arbetsträna)
    neverpreggo skrev 2019-05-15 22:22:40 följande:

Det var dock inget svar på min fråga?

Det kanske dom får men det kan även förvärra deras tillstånd då de ej har något överseende för deras tillstånd.Speciellt oförstående är de andra medarbetarna som är sjuka.De kan man heller inte klandra.capish?
  • Anonym (arbetsträna)

Överseende för deras fysiska hinder ska de stå

• Anonym (Inte Samhall)

Samhall är inte en arbetsgivare som det har varit.

Nu måste man nästan vara frisk för att Klara av stressen.

Många mår dåligt och tror heller inte att man får ett annat jobb och man blir kvar på en sjuk arbetsplats. Man får inte vad jag vet en jättelön och skulle hellre gå på praktikplats med FK som inkomst, men då med en friskare miljö och som får mig att växa och därmed större chans att komma in på ett "vanligt" jobb.

• Anonym (arbetsträna)
    Anonym (Inte Samhall) skrev 2019-05-15 23:28:16 följande:

Samhall är inte en arbetsgivare som det har varit.

Nu måste man nästan vara frisk för att Klara av stressen.

Många mår dåligt och tror heller inte att man får ett annat jobb och man blir kvar på en sjuk arbetsplats. Man får inte vad jag vet en jättelön och skulle hellre gå på praktikplats med FK som inkomst, men då med en friskare miljö och som får mig att växa och därmed större chans att komma in på ett "vanligt" jobb.

Absolut, känns lite så de tänker.De som söker andra jobb utanför samhall kanske får nobben när man ser att man jobbat på samhall.Det påverkar självkänslan troligtvis.

Jag tycker samhall är ett gäng hycklare som skor sig på namnet.Låtsas vara humana och lovar anställning och guld o gröna skogar, för att sedan kasta iväg de arbetstränande åt skiten.Du kan ju tänka hur de måste må när de tom får nobben ab samhalll.

Jag tycker samhall borde istället döpa om sig till skithall.Iaf till ett annat namn mer likt bemaningsföretag fast lågbudget variant.
  • smulpaj01

Jag jobbade nyligen på Samhalls personalfest. Jäklar vad påkostat det var. Champagne med tilltugg och mingel, efter det en 7 rätters meny (oxfilé m.m såklart och dyra viner). Sedan liveband, dans och drinkar.

Där vill jag jobba!

Alltså i ledningen. De kom från hela landet och bodde flott på hotell några dagar.

• Anonym (arbetsträna)
    smulpaj01 skrev 2019-05-16 18:00:54 följande:

Jag jobbade nyligen på Samhalls personalfest. Jäklar vad påkostat det var. Champagne med tilltugg och mingel, efter det en 7 rätters meny (oxfilé m.m såklart och dyra viner). Sedan liveband, dans och drinkar.

Där vill jag jobba!

Alltså i ledningen. De kom från hela landet och bodde flott på hotell några dagar.

Hahaha.Du tänkte reta upp mig men nu fick jag mig ett gott skratt.De tur att vi har clowner som du som kan sätta guldkant i tillvaron.
  • Anonym (Inte Samhall)

Ja, det stämmer, de är numera ett bemanningsföretag.

Frågan för vems nytta har det blivit så?

Är det pengar som lockar?

Men fungerar det i praktiken med människor med olika diagnoser?

Människor med tex Autism grejar inte att flytta runt.

• Anonym (arbetsträna)
    Anonym (Inte Samhall) skrev 2019-05-16 20:02:15 följande:

Ja, det stämmer, de är numera ett bemanningsföretag.

Frågan för vems nytta har det blivit så?

Är det pengar som lockar?

Men fungerar det i praktiken med människor med olika diagnoser?

Människor med tex Autism grejar inte att flytta runt.

Japp, de har ju många asbergare som är duktiga gällande detaljer sen kommer den jugoslaviska driftledaren som knappt kan svenska som ska försöka förstå asbergaren, snacka om krock.
  • Anonym (Inte Samhall)

Men det är det som är den vinnande konceptet.????

Skoja bara. Kunde inte låta bli.

• smulpaj01
    Anonym (arbetsträna) skrev 2019-05-16 19:49:29 följande:

Hahaha.Du tänkte reta upp mig men nu fick jag mig ett gott skratt.De tur att vi har clowner som du som kan sätta guldkant i tillvaron.

Jag menade verkligen inte att reta upp dig. Men jag reagerade verkligen på hur otroligt påkostat det var.
Svar på tråden Anställningstopp på Samhall