• Anonym (Sjukskriven)

    Skickade in nytt läkarintyg för en månad sen - ännu inget svar??

    Hej,

    Min läkare skickade in nytt läkarintyg (förlängning) för en månad sen och det registrerades på mina sidor direkt men inget har hänt. Har gått en månad nu. Bör jag ta kontakt eller avvakta? Förra månaden missade dem min utbetalning och när jag ringde sa dem att jag har en ny handläggare men han ringde aldrig tbx så en kollega gjorde utbetalningen. Har inte haft kontakt med den nya. Jag kryssade i första gången att det ska räcka med att skicka in nytt läkarintyg dvs inte göra ny ansökan varje gäng.

  • Svar på tråden Skickade in nytt läkarintyg för en månad sen - ännu inget svar??
  • Anonym (Sjukskriven)

    Har försökt nå min handläggare vid flera tillfällen men inget svar eller sammanträden. Det har nu passerat 30 dagar sedan det nya läkarintyget skickades in. Pratade men en på kundtjänst som kunde se en notering (i början av maj) att man försökt nå min arbetsgivare. Men det är ett bra tag sedan och om de inte kunde få tag i honom så kan de väl inte bara lämna ärendet? Jättemärkligt att det gått en månad och ingen tagit kontakt med mig, lämnat info. 
    Ska jag fortsätta ringa på?

Svar på tråden Skickade in nytt läkarintyg för en månad sen - ännu inget svar??