• hanna98

    Lämna sambo?

    Jag flyttade in till min sambo för snart ett år sedan. För några månader sedan sa han att han inte älskade mig längre, känslorna fanns inte kvar. Men han tyckte om mig väldigt mycket.

    Vi båda kom överens om att vi skulle fortsätta försöka, att vi skulle jobba på vårt förhållande. Nu har det snart gått fyra månader och hans känslor för mig är fortfarande "tycker om väldigt mycket."

    Jag sa till honom för snart en månad sedan att jag har funderat på om jag orkar fortsätta. Att jag kanske vill göra slut. Han sa bara att om du vill det så gör du det, men du har knappt gett det någon tid.

    Det värsta är att jag inom snar framtid måste välja mellan ett jobb i staden där jag nu bor med honom, eller staden där mina föräldrar bor - dit jag isåfall måste flytta om vi gör slut.

    Vårt förhållande är annars bra. Det är som det alltid varit, vilket får mig att vilka stanna. Men jag vet att det är dumt och att jag borde göra slut. Men hur lämnar man någon man älskar? Kommer det verkligen funka om jag väljer att fortsätta försöka?

  • Svar på tråden Lämna sambo?
  • Anonym (hmm)

    Tror han att han kommer att älska dig igen?

    Jag hade haft väldigt svårt för att bo tillsammans med en man som bara gillar mig väldigt mycket. Bo man tillsammans så ska man ju göra det för att man vill och älskar varandra. 
    Jag skulle accepterat jobbet i mina föräldrars stad om jag var du, om han sen kommer på att han älskar dig så får han väl flytta med dit. Ställ lite krav!

  • Anonym (...)

    Ta jobbet i dina föräldrars stad. Killen är inte kär i dig längre.

  • hanna98

    Ja, jag vet jag tänker så med, att jag bara är en vän för honom. Men varför vill han fortsätta försöka, varför vara med mig? Jag har sagt jag kan flytta, att det är okej om han gör slut. Vist att jag blir sårad, men inte arg

  • Anonym (hmm)
    hanna98 skrev 2019-05-16 19:35:05 följande:

    Ja, jag vet jag tänker så med, att jag bara är en vän för honom. Men varför vill han fortsätta försöka, varför vara med mig? Jag har sagt jag kan flytta, att det är okej om han gör slut. Vist att jag blir sårad, men inte arg


    För att han är bekväm och får förmodligen sex utan att behöva anstränga sig för att hitta någon. Ibland är människor rätt enkla.
Svar på tråden Lämna sambo?