• PaulieJ

    Vård och omsorg. Plugg. Hjälp

    Vill börja läsa vård och omsorg.

    Är det en svår utbildning??

    Och kan man plugga den på distans och jobba heltid eller det lär inte gå?

    Har inte pluggat sen 2011 och har dyslexi, problem att läsa.

    Vill så gärna....

    Tänkte ta CSN men hur gör jag på sommaren när jag inte går i skolan , hur klarar man sig då? Har hyra och utgifter.

    Är 29 år.

  • Svar på tråden Vård och omsorg. Plugg. Hjälp
  • Anonym (Sara)

    Hej.

    Kan inte svara om den utbildningen.

    Jag läser en annan utbildning på distans, jobbar 60%. En tjej i min klass jobbar 100% och har två små barn oxå. Så vad man klarar är högst individuellt. Vore jag du skulle jag börja plugga utan att jobba och känna hur det känns.

    Vad det gäller sommaren så är det sommarjobb som gäller om man inte har en partner som betalar allt eller egna sparpengar.

    Lycka till.

  • Erica94

    Jag har läst vård och omsorg på distans via vuxenutbildningen. Gick på timmar och uppskattar nog mina timmar till 70%. Gick bra, hade en 1,5 åring också.

    Däremot är det praktik och under den perioden är det omöjligt att arbeta.

  • Linda2barnsmamma

    Jag läste till undersköterska på distans när ja var mammaledig med mina 2 tjejer. :)

    Jobbar som vikarie inom hemtjänsten, där ja hade praktik första omgången.

    Tar du csn lån, då måste du hålla koll på dina timmar du jobbar extra. Är ett visst antal timmar man får jobba på sidan av CSN, annars kan man få mindre ersättning eller behöva betala tillbaka

    Min syster har precis läst den utbildningen också. Hon har adhd och dyslexi. De har stödgrupper som man kan gå till och få extra hjälp. Även om du läser på distans så finns ju möjlighet att gå till skolan och sätta sig där de alltid finns en lärare tillgänglig.

    Tror du klarar det där galant :)

Svar på tråden Vård och omsorg. Plugg. Hjälp