• Anonym (testa­)
    Fri 17 May 2019 13:14
    460 visningar
    10 svar
    10
    460

    Hur oetiskt skulle det vara att testa sin partner?

    Varför jag undrar är för att tanken har slagit mig. Han jag är med är så flirtig med andra tjejer och han faller så fort för smicker och flirt tillbaka. För att det ska bli han och jag på riktigt att dela liv ihop så har jag sagt att han får sluta med att falla för andra så fort han får uppmärksamhet. (Han lockades av tanken att ligga med en tjej trots att det skulle såra mig just för att hon var så snygg) Han säger såklart att han blev en idiot för stunden och ångrar sig. Han har flirtat mer med andra men lovat att sluta.

    Jag får känslan ändå att han inte slutat helt och även om jag kunde komma åt hans telefon så har han nog raderat ändå.

    Så jag lockas ärligt av tanken att låta någon hjälpa mig att prova flirta med honom på insta för ett slutgiltigt test. Eller är det total psykopatvarning på mig då?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur oetiskt skulle det vara att testa sin partner?
  • Anonym (!)
    Fri 17 May 2019 13:21
    #1
    +2

    Jag skulle inte ens bemöda mig "testa" en sådan kille utan jag skulle lämna direkt. Har han den attityden och personligheten så är det bara en tidsfråga innan han är otrogen, oavsett vad ditt test visar nu...

  • Anonym (testa­) Trådstartaren
    Fri 17 May 2019 13:35
    #2
    -1
    Anonym (!) skrev 2019-05-17 13:21:30 följande:

    Jag skulle inte ens bemöda mig "testa" en sådan kille utan jag skulle lämna direkt. Har han den attityden och personligheten så är det bara en tidsfråga innan han är otrogen, oavsett vad ditt test visar nu...


    Vi är människor med lustar och känslor så såklart gör vi nog våra misstag här i livet, milda eller grova. Så har han slutat som han lovat så skulle jag ge oss chansen faktiskt. Men har han inte slutat så vänder jag på klacken direkt.
  • Anonym (man)
    Fri 17 May 2019 14:08
    #3

    Jag tycker ingen av alternativen stämde, jag tycker en sån grej bara är förnedrande för en själv,  en bekräftelse över hur svag och osäker man själv är.
    OM jag kände mig så osäker på min partner att jag kände ett behov av att "testa" henne så skulle jag snarare inse att det inte är rätt person för mig eller att jag har stora egna problem som jag behöver ta tag i.

  • Anonym (man)
    Fri 17 May 2019 14:15
    #4
    +2
    Anonym (testa) skrev 2019-05-17 13:35:41 följande:
    Vi är människor med lustar och känslor så såklart gör vi nog våra misstag här i livet, milda eller grova. Så har han slutat som han lovat så skulle jag ge oss chansen faktiskt. Men har han inte slutat så vänder jag på klacken direkt.
    Fast du motsäger ju dig själv, för om vi människor är så flyktiga varelser som du påstår så säger ju ditt test inte ett skit. Din partner kanske tackar nej just den gången du testar honom för att han helt enkelt inte kände för det just då men knulla som en kanin andra gånger när han känner för det.

    Jag tycker mer som att det låter som att du innerst inne vet att han inte förändrats trotts att du försökt ändra din inställning till förhållanden för att matcha hans beteende men misslyckats med det innerst inne och vill därför sätta din egen osäkerhet på test.

    Om det är ett sätt för dig att komma vidare så kör på det.
  • Anonym (testa­) Trådstartaren
    Fri 17 May 2019 14:27
    #5
    Anonym (man) skrev 2019-05-17 14:15:28 följande:

    Fast du motsäger ju dig själv, för om vi människor är så flyktiga varelser som du påstår så säger ju ditt test inte ett skit. Din partner kanske tackar nej just den gången du testar honom för att han helt enkelt inte kände för det just då men knulla som en kanin andra gånger när han känner för det.

    Jag tycker mer som att det låter som att du innerst inne vet att han inte förändrats trotts att du försökt ändra din inställning till förhållanden för att matcha hans beteende men misslyckats med det innerst inne och vill därför sätta din egen osäkerhet på test.

    Om det är ett sätt för dig att komma vidare så kör på det.


    Jo det är ju förvisso sant :(

    Jag tror det är att jag kanske bara vill ha ett slutgiltigt bevis kanske.. svårt sånt här.
  • Anonym (man)
    Fri 17 May 2019 14:48
    #6
    +2
    Anonym (testa) skrev 2019-05-17 14:27:31 följande:
    Jo det är ju förvisso sant :(

    Jag tror det är att jag kanske bara vill ha ett slutgiltigt bevis kanske.. svårt sånt här.
    Jo det nog så.... problemet är att du kommer aldrig få "det slutgiltiga beviset" för så länge du försöker intala dig själv att det du egentligen vet inte är sant så kommer du alltid hitta sätt att bortförklarar det för dig själv. Det är inte honom det hänger på det är dig själv.

    Visst fan är det svårt att göra om den bild man har av en annan människa som man har känslor för. Man blir ju trotts allt ihop med någon för att man tror att personen är en fin människa. Framför allt under förälskelsen så tenderar vi att idealisera den andra och blunda för personens brister. Och när personen inte visar sig vara den man trodde så blir det en konflikt mellan känslor som är irrationella och säger en sak och förnuftet som säger något annat. Man vet att det man ser är sant men vill inte att det ska vara sant. Jobbigt som fan. 

    Men samtidigt förstår du nog att du inte kan leva så, för det är bara destruktivt för dig och får dig att må dåligt. 
  • Anonym (Wolfg­ang Amsdeu­d)
    Sat 18 May 2019 07:03
    #7

    Lyss till ?Cosi fan tutte?!

  • Anonym (E)
    Wed 22 May 2019 19:16
    #8
    +2

    Om man är så osäker på sin partner så kan man lika gärna göra slut direkt.

  • Anonym (Wolfg­ang Amsdeu­d)
    Thu 23 May 2019 08:20
    #9

    Hur skriver man citationstecken . Det blir ju ? i stället.

    Konstigt att ingen i tråden tog upp den gamla Mozartoperan.

  • Anonym (A)
    Thu 23 May 2019 15:53
    #10
    Anonym (E) skrev 2019-05-22 19:16:54 följande:
    Om man är så osäker på sin partner så kan man lika gärna göra slut direkt.
    Tycker jag också, skulle inte vara kvar i den relationen.
Svar på tråden Hur oetiskt skulle det vara att testa sin partner?