• Fri 17 May 2019 20:36
    202 visningar
    1 svar
    1
    202

    Vad hände med nätterna?!

    Vår dotter är 5 månader idag.

    Fram tills för 2 månader sedan sov hon med oss i sängen (i babynest) och började sova riktigt bra! Upp till 9 timmar, vaknade för att äta, somnade om och sov 3 timmar till. Underbart!

    Problemet var att jag ammade henne till sömns och om jag sedan inte låg där ca 40 min senare så vaknade hon.

    Så vi bestämde oss för att låta henne sova i egen säng jämte våran. Sagt och gjort, nu somnar hon själv i sin egen säng. MEN.

    Sedan dagen vi började med detta så vaknar hon efter max 3 timmar. Ofta 1 eller 2. Ibland får vi henne att somna om i sin säng men då bara för någon timma, sedan vaknar hon igen och då orkar man liksom inte ta striden utan lägger henne i vår säng. Men inte sover hon bättre där utan då fortsätter hon vakna ca 5 ggr till under natten för att äta. Hur blev det såhär? Vad hände med de 9 timmarna hon kunde sova innan? Hon behöver ju inte äta så det handlar förmodligen mest om närhet men ligga nära+napp funkar ej.

    Fattar ingenting.. Någon som varit med om något liknande eller vet vad det kan bero på....? Är det en fas som mystiskt nog började dagen hon började sova i egen säng?

  • Svar på tråden Vad hände med nätterna?!
  • Fri 17 May 2019 20:43
    #1

    Våran son sover i nest mellan oss. Sover då 5 timmar, ammar, sover sen 5 till.

    När vi försökte ha honom att sova i bedside crib sov han ca 1.5 timmar, ammar, vill inte somna som, sover 1 timme, ammar osv resten av natten. Orkade inte härda ut mer än en vecka sen fick han komma tillbaka mellan oss. Nu sover han bra igen. Tänker att han vill ha närhet liksom vi också sover bäst med varandra.

Svar på tråden Vad hände med nätterna?!