• Jennn

7-8 månaders trott, behöver få lite hopp.

Hej!

Jag skriver ofta hit, lugnar lite att få lite tips och ro i magen!

Min son är 7,5 månad. Han har alltid varit en glad bebis, haft sina rutiner och inte klagat.

Han äter gröt, mat, frukt osv, ersättning en gång per dag. Allt har gått smidigt.

Sovit bra från födelsen till kanske 6 månader, sen börjat vakna lite då och då.

Nu har allt vänt..på 1-2 veckor har han vägrat gröt, burkmat osv, inget är roligt för honom, allt blir en kamp ungefär. Sover så dåligt, vaknar flera gånger och gråter.

Han går till alla dock och bryr sig inte om jag går iväg. Så vet inte om det är en separations fas då? Han har 2 tänder nere och börjar få 2 tänder upptill..kan hans personlighet ändras så mycket pågrund av det?

Går detta över??????

Från en desperat mamma.

• Svar på tråden 7-8 månaders trott, behöver få lite hopp.
  • Orkide

För vissa barn är det jättejobbigt när tänderna spricker igenom vilket säkert kan vara en anledning.

Barn går ofta igenom olika faser i livet så detta kan ju vara en av de mindre roliga faserna också.

Min son är 8 månader och just nu funkar bara jag efter klockan 18 på eftermiddagen. Annars är han jätteledsen. Vaknar ofta vissa nätter andra sover han bättre.

Han vägrar somna i vagn och det älskade han för en månad sen. Å med två äldre barn så behöver han somna i vagn haha.

• Jennn
    Orkide skrev 2019-05-18 07:47:30 följande:

För vissa barn är det jättejobbigt när tänderna spricker igenom vilket säkert kan vara en anledning.

Barn går ofta igenom olika faser i livet så detta kan ju vara en av de mindre roliga faserna också.

Min son är 8 månader och just nu funkar bara jag efter klockan 18 på eftermiddagen. Annars är han jätteledsen. Vaknar ofta vissa nätter andra sover han bättre.

Han vägrar somna i vagn och det älskade han för en månad sen. Å med två äldre barn så behöver han somna i vagn haha.

Okej, ja men precis! En jättejobbig fas, är så inte han! Hoppas den går över snart!
Svar på tråden 7-8 månaders trott, behöver få lite hopp.