• Anonym (TS)

    Han säger jag är hans soulmate

    Ja, precis som rubriken säger.

    Han säger jag är hans soulmate, men jag känner inte att han är min.

    Vi har varit goda vänner i några år. Jag vill gå vidare med vår relation, han vill inte. Jag tycker inte vi ska ses mer då. Han blir ledsen. Han har förlorat sin soulmate, säger han. 

    Vi är (var) goda vänner. Men soulmates? Nej, det tycker jag inte. Vi har några gemensamma intressen. Gillar att diskutera "djupa ämnen". Men är man soulmates då?

    Vad betyder soulmate för er?

  • Svar på tråden Han säger jag är hans soulmate
  • Anonym (I)

    Jag förstår inte riktigt trådstarten.

    När du säger att du vill gå vidare med relationen menar du då att du vill att ni ska bli ett par eller syftar du på att du vill att ni ska sluta ses?

    Soulmates för mig är antingen det perfekta paret som är både älskande och bästa vänner.

    Eller Ett par riktigt goda vänner som förstår varandra innan och utan, utan att behöva förklara något.

  • Anonym (Tja)
    Anonym (TS) skrev 2019-05-18 12:53:23 följande:

    Ja, precis som rubriken säger.

    Han säger jag är hans soulmate, men jag känner inte att han är min.

    Vi har varit goda vänner i några år. Jag vill gå vidare med vår relation, han vill inte. Jag tycker inte vi ska ses mer då. Han blir ledsen. Han har förlorat sin soulmate, säger han. 

    Vi är (var) goda vänner. Men soulmates? Nej, det tycker jag inte. Vi har några gemensamma intressen. Gillar att diskutera "djupa ämnen". Men är man soulmates då?

    Vad betyder soulmate för er?


    Han vill alltså att ni bara ska vara vänner? Tja själsfrände kan ju vara en kompis som man klickar med också även om de flesta menar en livskamrat/partner.
  • Fiona M

    Jag fattar inte.
    Du vill bli ihop, men känner inte att han är helt rätt?
    Han känner att du är The One, men vill det inte?

  • Anonym (TS)

    Förlåt, jag är dålig på att förklara.

    Jag vill gärna att vi blir ett par, alltså body and soul. Jag vill ha hela paketet, dock utan äktenskap och sambo och så. 

    Han vill bara vara vänner. Eller soulmates, som han säger. Vi har inte sex eller särskilt mycket kroppslig kontakt, men vi kan krama och sova i samma säng. 

    Om vi inte kan "mate" på riktigt, vill jag hellre vara fri så att jag kan hitta någon annan.
    Vi har varit nära vänner i några år, har varit varandras +1 ett tag och folk omkring oss tror vi är ett par.  Det skulle bli rätt så konstigt om jag började gå ut med någon annan. Det är för mycket för mig med en "soulmate" och  en älskare, det kan min hjärna (och mitt hjärta) inte klara.

    Jag är villig att "offra" vår vänskap, för att få en tillfredsställande relation. Eller ingen alls. 

    Vi är så pass gamla, så det är inte tal om att bilda familj, snarare att hitta någon att bli gammal med. 

    Så jag tycker det är lite taskigt att tårögt dra "soulmate-kortet".

    För mig är en soulmate lite mer än bara en god vän. Därför ville jag höra hur andra tolkar ordet!

  • Anonym (-)

    Men spelar det nån roll vad han kallar er relation?

    Du vill uppenbarligen vara mer än bara vänner, och det vill inte han. I det läget blir det ju bara plågsamt för dig att bara vara hans vän, och det gör ju även att du inte har ögonen öppna för andra heller.

    Bryt relationen helt är mitt råd. Möjligtvis kanske du kan bli vän med honom igen, när du funnit en livskamrat/partner, men inte nu.

  • Anonym (TS)
    Anonym (-) skrev 2019-05-21 20:47:28 följande:

    Men spelar det nån roll vad han kallar er relation?

    Du vill uppenbarligen vara mer än bara vänner, och det vill inte han. I det läget blir det ju bara plågsamt för dig att bara vara hans vän, och det gör ju även att du inte har ögonen öppna för andra heller.

    Bryt relationen helt är mitt råd. Möjligtvis kanske du kan bli vän med honom igen, när du funnit en livskamrat/partner, men inte nu.


    Nä, det spelar ingen roll vad han kallar mig eller vår relation. 

    Du har helt rätt och jag har redan brutit.

    Men jag tror inte vi kan vara vänner igen. Det borde man ju kunna med sin soulmate!
  • Anonym (I)
    Anonym (TS) skrev 2019-05-21 20:03:43 följande:

    Förlåt, jag är dålig på att förklara.

    Jag vill gärna att vi blir ett par, alltså body and soul. Jag vill ha hela paketet, dock utan äktenskap och sambo och så. 

    Han vill bara vara vänner. Eller soulmates, som han säger. Vi har inte sex eller särskilt mycket kroppslig kontakt, men vi kan krama och sova i samma säng. 

    Om vi inte kan "mate" på riktigt, vill jag hellre vara fri så att jag kan hitta någon annan.Vi har varit nära vänner i några år, har varit varandras +1 ett tag och folk omkring oss tror vi är ett par.  Det skulle bli rätt så konstigt om jag började gå ut med någon annan. Det är för mycket för mig med en "soulmate" och  en älskare, det kan min hjärna (och mitt hjärta) inte klara.

    Jag är villig att "offra" vår vänskap, för att få en tillfredsställande relation. Eller ingen alls. 

    Vi är så pass gamla, så det är inte tal om att bilda familj, snarare att hitta någon att bli gammal med. 

    Så jag tycker det är lite taskigt att tårögt dra "soulmate-kortet".

    För mig är en soulmate lite mer än bara en god vän. Därför ville jag höra hur andra tolkar ordet!


    Okej, då förstår jag.

    Jag tycker du gör rätt i att bryta. Jag klarar själv inte av såna halvmesyrer till relationer. Antingen är man bara goda vänner eller så är man tillsammans, inga gråzoner. Som du säger så blir det ju väldigt svårt att hitta en kärleksrelation om man redan har en så nära relation med en annan man.
  • Anonym (A)
    Anonym (TS) skrev 2019-05-21 21:06:40 följande:
    Nä, det spelar ingen roll vad han kallar mig eller vår relation. 

    Du har helt rätt och jag har redan brutit.

    Men jag tror inte vi kan vara vänner igen. Det borde man ju kunna med sin soulmate!
    Bra att du har gjort det.
  • Anonym (TS)

    Tack för stödet.
    Kände mig som en kompromisslös bitch ett tag. Det har gått över nu! Glad

Svar på tråden Han säger jag är hans soulmate