• Maya 889

    Avbrutet sex

    Hej kloka FB vänner!

    Jag och min sambo försöker bli gravida. Denna gången prickade vi in ÄG perfekt (ägglossningstester) och kunde enbart ha sex på morgonen på ägglossningsdagen då vi båda hade separata planer efter det.

    MEN - precis när han kommer så glider han ut (sorry för för mycket info!)

    Jag tror lite hann komma i mig iallafall men väldigt lite.

    Min fråga är nu! Någon som haft avbrutet (eller halv avbrutet som i detta fall) och lyckats bli gravida?

    Hoppas så innerligt att det finns en liten chans då vi verkligen prickade in det helt perfekt med ägglossningen.

    Nu håller jag alla tummar och tår att det kom en liten super spermie iallafall <3

  • Svar på tråden Avbrutet sex
  • 2barnsmorsan

    Det beror ju på om det kom lite i eller ej.

    En utlösning är på ca 3-5 milliliter och varje milliliter innehåller ca 100 miljoner spermier, alltså ca FEM HUNDRA MILLIONER!!!

    Så om han lyckades få in iaf en halv milliliter så är det ju runda slängar 50 miljoner spermier som har chans att träffa. :)

    Men varför inte ha sex fler gånger så ökar ju chansen. Det är ju inte bara en dag man är fertil som kvinna utan ca 4-5 dagar totalt.

  • Maya 889
    2barnsmorsan skrev 2019-05-18 15:08:35 följande:

    Det beror ju på om det kom lite i eller ej.

    En utlösning är på ca 3-5 milliliter och varje milliliter innehåller ca 100 miljoner spermier, alltså ca FEM HUNDRA MILLIONER!!!

    Så om han lyckades få in iaf en halv milliliter så är det ju runda slängar 50 miljoner spermier som har chans att träffa. :)

    Men varför inte ha sex fler gånger så ökar ju chansen. Det är ju inte bara en dag man är fertil som kvinna utan ca 4-5 dagar totalt.


    50 miljoner låter inte helt illa, då finns det iallafall en liten chans! :)

    Absolut, vi har sexat så mycket vi kunnat i förväg men jag åkte på influensa för tre dagar sen så har tyvärr inte blivit så mycket som önskat.

    Men tusen tack för ditt svar, känns ju lite hoppfullt iallafall! :)
  • 2barnsmorsan

    [quote=79633602][quote-nick]Maya 889 skrev 2019-05-18 15:11:30 följande:[/quote-nick]50 miljoner låter inte helt illa, då finns det iallafall en liten chans! :)

    Absolut, vi har sexat så mycket vi kunnat i förväg men jag åkte på influensa för tre dagar sen så har tyvärr inte blivit så mycket som önskat.

    Men tusen tack för ditt svar, känns ju lite hoppfullt iallafall! :)[/

    Ja men då så, då har ni absolut chans på en vinst. Jag läste någonstans att chansen för befruktning tom är högre om man har sex 1-2 dag före ägglossning. För spermierna kan leva i upp till fyra dagar inuti kvinnan så de väntar bara därinne tills ägget kommer. Vilket ju gör att man har några dagar att spela på :)

Svar på tråden Avbrutet sex