• Infinity0

    Oro förtidig förlossning

    Hej!

    Är i vecka 21+6 och har sen ett par dagar en molande mensvärksliknande smärta i nedre delen av magen. Värken strålar ut i ryggen och ner på framsida av låren. Det kan sitta i en stund, allt från 30 sekunder till uppåt 10-20 min och så försvinner det och kommer tillbaka igen.

    Min yngsta är 11 år så jag kommer inte ihåg hur det ska kännas och är orolig att det kan vara förvärkar.

    Hur känns skillnad på förvärkar och växtvärk, någon som vet?

    Hade minskade fosterrörelser under någon dag och ringde därför förlossningen för att rådfråga men hon sa att så här tidigt gör dom ingenting och bad mig bara avvakta.

    Nu känner jag bebis flera gånger om dagen igen och det känns skönt men jag kan inte slappna av när jag oroar mig för smärtan...

    Smärtan är inte så jättestark men den gör mig smått illamående och jag kan även tillägga att jag känner som hugg i livmodertappen, kan inte minnas hur det varit tidigare graviditeter.

    Någon som kan ge mig lite tips och råd?

    Och i vilken vecka tar dom emot en på förlossningen för undersökning?

  • Svar på tråden Oro förtidig förlossning
  • ELLEoClara

    Har tyvärr inga råd men från v. 22+0 kan du söka på förlossningen.

  • BubblanBm

    Det bästa är att ta kontakt med din bmm alt vc för det skulle kunna vara en urinvägsinfektion. Dom gravid har man inte riktigt samma symtom och kan då komma som samandragningar. Det som du förklarar ska kollas upp.

Svar på tråden Oro förtidig förlossning