• Anonym (124)

    Har någon gjort medicinsk abort?

    Slutförde min medicinska abort igår hemmavid.. tyvärr har jag gjort detta någon gång innan, upplevelserna har jag hört kan variera. Men skulle vilja höra om någon annan gjort medicinsk abort och nästan inte blött någonting?

    De andra gångerna har jag fått efter 1-2 timmar efter cytotecen väldigt ont, har gått på toan och när det har kommit ut har värsta smärtan varit borta.

    Igår så satt smärtan i sig hela dagen och inga klumpar har kommit ut. Mer ?slem?. Idag har jag inte haft speciellt ont och idag blöder jag bara lite. Mindre än de andra gångerna. Vad ska man göra? Kontakta gyn eller bara vänta å se? Har ingen lust att blöda i flera veckor och sen se att allt är kvar. För två gånger sen slutade det med skrapning och sist var det nära skrapning.

  • Svar på tråden Har någon gjort medicinsk abort?
  • Anonym (Samma)

    Hur har det gått för dig. Tog mina slidtabletter i lördags fick ont i magen och en blödning två timmar efter och sen ingenting. Inte mycket blod och absolut inga klumpar. Åkte in på söndagen och dom kunde se att graviditeten var avslutad och att det fanns mycket blod i livmodern och stora klumpar som ska ut. Men fortfarande ingentkng. Har haft trosskydd sen dess och knappt sett spår av blod. Dom säger att det kan ta ett tag men att det så småningom kommer att komma ut. Så långdraget och jobbigt. Har snart gått fem dagar liksom.

  • Anonym (124)

    Lite sent.. jag har blött en vecka, knappt klumpar. Haft trosskydd sista dagarna och inte blött på 2 dagar. Men nu har jag så jöcla ont i njurarna, svanken, magen. Känns som ett tryck nertill. Nu kommer det lite mer blod igen. Frustrerande. Hur går det för dig!?


    Anonym (Samma) skrev 2019-05-21 20:33:49 följande:

    Hur har det gått för dig. Tog mina slidtabletter i lördags fick ont i magen och en blödning två timmar efter och sen ingenting. Inte mycket blod och absolut inga klumpar. Åkte in på söndagen och dom kunde se att graviditeten var avslutad och att det fanns mycket blod i livmodern och stora klumpar som ska ut. Men fortfarande ingentkng. Har haft trosskydd sen dess och knappt sett spår av blod. Dom säger att det kan ta ett tag men att det så småningom kommer att komma ut. Så långdraget och jobbigt. Har snart gått fem dagar liksom.


  • Anonym (80)

    Gjort medicinsk abort tre gånger och blött mycket + tydliga smärtor när klumparna kommit ut, samt fortsatt "normalblöda" i ca 2 veckor efteråt. Att du kan använda trosskydd så fort inpå låter ju lite misstänksamt, men man blir väl alltid kallad till en undersökning efteråt för att se att allt kommit ut?

  • Anonym (124)

    I vårt län får vi inte det. Endast ett gravtest som ska tas några veckor efter... om det fortfarande visar positivt får man ultraljud. Har mått dåligt sen igår, nu kom frossan och febern. Vet inte om det har med aborten att göra eller någon förkylning


    Anonym (80) skrev 2019-05-27 21:18:19 följande:

    Gjort medicinsk abort tre gånger och blött mycket + tydliga smärtor när klumparna kommit ut, samt fortsatt "normalblöda" i ca 2 veckor efteråt. Att du kan använda trosskydd så fort inpå låter ju lite misstänksamt, men man blir väl alltid kallad till en undersökning efteråt för att se att allt kommit ut?


  • Anonym (Anonymm)
    Anonym (124) skrev 2019-05-28 21:42:00 följande:

    I vårt län får vi inte det. Endast ett gravtest som ska tas några veckor efter... om det fortfarande visar positivt får man ultraljud. Har mått dåligt sen igår, nu kom frossan och febern. Vet inte om det har med aborten att göra eller någon förkylning


    Kolla dig ändå. feber är väl inte bra alls. Prata med gyn.
Svar på tråden Har någon gjort medicinsk abort?