• jvdsmk

Vad är det för utslag?

Jag vet inte om man kan ställa sådana här frågor här, men tänkte testa iallafall. Idag upptäckte jag ett stort rött märke på min sons mage, det kom helst plötsligt och han har inte bränt sig eller klämt sig. Vi har varit ute men ingen längre stund och jag ser ingen prick efter något stick. Han har inte blivit ledsen någon gång under dagen heller så jag har ingen aning om hur eller när märket kommit.

Det är svårt att få med det på bild, men det är iallafall knallrött (rödare än vad det ser ut) och svullet. Det har varit där i några timmar och inte börjat försvinna, snarare blivit tydligare. Det verkar vara lite ömt, för han vill inte att jag känner på det. Han har eksem ibland men då blir det inte såhär, utan blir prickigt och lite rött och ofta ett mindre område än såhär. Om det inte försvinner så kommer jag förstås att kolla upp det med BVC/VC men tänkte kolla här först om någon känner igen det och vet vad det kan vara?

• Svar på tråden Vad är det för utslag?
  • Maggzan

Kolla upp mycoplasma det missas ofta. Min son hade det och vi var på akuten och jourcentralen inom ett dygn och ingen kollade just detta. Inte förrän de misstänkte Astma togs prov för detta mest bara för att utesluta. HAn hade det och var mycket påverkad utan att jag igentligen reagerade.

Svar på tråden Vad är det för utslag?