• sweeti­e72
    Tue 21 May 2019 15:39
    675 visningar
    6 svar
    6
    675

    Resa med 16 årig tjej

    Min sambos dotter som är 16 år vill resa med mig och min sambo i sommar. Jag tycker det känns jobbigt, eftersom vi alla 3 ska sova i samma rum och behöva umgås 24/7. Förra året var sonen med, men han vill inte följa med denna gång.

    Någon som har tips och förslag på 1 veckors resa? Tjejen vill ju säkert kolla in killar och ungdomar, men jag förstår inte var detta skulle vara. Vi hade mer tänkt oss Grekland eller Turkiet med all inclusive, men kanske inget bra alternativ.

    Har ni några förslag till mig så att det kan bli roligt för oss alla? Vi erbjöd henne att ta med en kompis, men det vill hon inte då hon är en ensamvarg.

  • Svar på tråden Resa med 16 årig tjej
  • Tue 21 May 2019 16:03
    #1

    "Vill ju säkert"....... känner igen den mentaliteten.

    Fråga henne vad hon vill ha ut av semestern istället för att sitta och gissa.


    I have a growing lack of disgust for you
  • Tue 21 May 2019 16:05
    #2

    Varför skall ni sova i samma rum?

  • Tue 21 May 2019 16:59
    #3

    Fråga henne om hon själv har några förslag. Har du några så låt henne vara med i planeringen.

    Sedan tycker jag ni ska satsa på olika sovrum. Hyr ni en lägenhet finns det många gånger bäddsoffa i allrummet om det blir för dyrt med 2 sovrum.

  • Tue 21 May 2019 17:19
    #4

    16 år, vill gärna resa med er och är ensamvarg - låter inte som att hon vill göra en massa saker precis. Hon är nog nöjd med lite shopping, sol och bad, nån sightseeing-tur och ligga och läsa.

    Kolla på plats om det finns möjlighet att åka vattenskoter, vattenskidor eller liknande om hon vill göra något en eftermiddag. Hyr moppe och tuffa runt en dag.

  • sweeti­e72
    Tue 21 May 2019 17:25
    #5

    Ja, det var ett bra förslag. Hon är som en kille och gillar vattenscooter och mopeder och sånt.

  • K med lilla E
    Tue 21 May 2019 22:11
    #6

    Vi ska åka två veckor till Turkiet i sommar med vår 15-åriga dotter, vi har de senare åren alltid valt tvårummare för att alla ska få lite space.

Svar på tråden Resa med 16 årig tjej