Yrke för en introvert
Hej!
Jag vet att finns sådana här trådar tidigare men har tyvärr inte hittat mitt drömyrke i dessa.
Jag är 30 år och har haft div. okvalificerade arbeten sen studenten. Dessa har funkat bra (sekreterare, reception osv.) Men jag har under alla år sökt efter en utbildningen som leder till ett mer kvalificerat yrke men som INTE kräver jättemycket social kontakt. Den typ av social kontakt jag har svårt för är mycket tight samarbete, "grupparbete", arbeta i projekt med andra och hålla föredrag o dyl. Det är ju också svårt då alla utbildningar innehåller dessa komponenter, skulle ju helst behöva en utbildning utan detta men inser att det är väldigt svårt. Någon som har något tips alls?
Klassiska introverta yrken jag redan strukit från min lista är programmerare och lokförare. Programmerare för att det mest är projektarbete och mycket kontakt med kollegor och lokförare för att jag inte vill ha det ansvaret för så många människors liv. Ska också nämna att jag med mitt högskoleprov kommer in på de flesta utbildningar.
Alla svar uppskattas grymt mycket!