• Anonym (Smärt­lindri­ng vid abort)
    Tue 21 May 2019 21:34
    416 visningar
    5 svar
    5
    416

    Abort

    Är det någon som gjort en medicinsk abort och vill berätta lite om hur det gick till? Genomförde ni aborten hemma eller på sjukhus? Fick ni annan smärtlindring än Alvedon och Ipren, isåfall vad? Hört så många skräckhistorier om att man bara får Alvedon och Ipren och att det är en fruktansvärd smärta, som tonåring genomgick jag en kirurgisk abort och hade jätteont när jag vaknade från narkosen, fick då något morfinpreparat. Graviditeten var planerad denna gång men min man kom plötsligt fram till att han inte är redo för att bli pappa och jag kan inte vara ensam.med två barn var tufft. Nog att vara själv med dottern i tre år innan jag träffade min nuvarande men eftersom jag så gärna ville ha detta barn är situationen oerhört psykiskt påffest

    ände och är livrädd jag ej kommer kunna hantera smärtan. Vill egentligen göra en kirurgisk abort igen men väntetiden är på en till två veckor och jag mår illa som fan vilket är en konstant påminnelse om vad som växer i mig och vad jag kommer gå miste om.vilö bara ha svar angående abort då det är bestämt och enda alternativet att genomgå aborten även fast det är något av det värsta jag kommer behöva utsätta mig själv för. Jättetacksam om någo vill dela med sig av sina upplevelser. Och just det, lyckades aborten? Alltså kom allt ut eller fick ni ta fler tabletter eller till och med skrapas??????????

  • Svar på tråden Abort
  • Anonym (Lila)
    Tue 21 May 2019 21:41
    #1

    Jag har gjort två medicinska aborter. Den första i vecka 9, på sjukhus. Fick så mycket smärtlindring jag ville, så det gjorde inte mer ont än som lindrig mensvärk ungefär.

    Andra aborten var i vecka 7, och den gjorde jag hemma. Fick tramadol, och det kändes inget alls. Var ungefär att få mens.

    Säkert olika för alla, men någon fysisk smärta kände jag inte av alls, faktiskt.

  • Anonym (styrk­a)
    Wed 22 May 2019 06:02
    #2

    Skulle rekommendera att göra den på sjukhus. Jag avbröt i vecka 9 och det gjorde inte mer ont än vanlig mensvärk (fick smärtstillande innan). Den psykiska smärtan gjorde desto ondare...............Kommer aldrig förlåta mig själv för att det fick sluta som det gjorde, att avsluta det hela Gråter

    Vilken vecka är du i?

  • Anonym (Smärt­lindri­ng vid abort) Trådstartaren
    Mon 27 May 2019 17:53
    #3
    Anonym (styrka) skrev 2019-05-22 06:02:34 följande:

    Skulle rekommendera att göra den på sjukhus. Jag avbröt i vecka 9 och det gjorde inte mer ont än vanlig mensvärk (fick smärtstillande innan). Den psykiska smärtan gjorde desto ondare...............Kommer aldrig förlåta mig själv för att det fick sluta som det gjorde, att avsluta det hela 

    Vilken vecka är du i?


    Är i vecka 7 :(
  • Anonym (A)
    Mon 27 May 2019 18:54
    #4
    Anonym (styrka) skrev 2019-05-22 06:02:34 följande:
    Skulle rekommendera att göra den på sjukhus. Jag avbröt i vecka 9 och det gjorde inte mer ont än vanlig mensvärk (fick smärtstillande innan). Den psykiska smärtan gjorde desto ondare...............Kommer aldrig förlåta mig själv för att det fick sluta som det gjorde, att avsluta det hela Gråter

    Vilken vecka är du i?
    Håller med, gör det på sjukhus.
  • Anonym (AL)
    Mon 27 May 2019 19:45
    #5

    Är du verkligen säker, han kanske ändrar sig med tiden, det kan vara en shock som kommer att lägga sig, det händer ju för en del.

    Säger endast detta pga att du egentligen inte alls vill göra aborten och jag vet vilket helvete man kan hamna i efteråt. Jag kommer aldrig förlåta mig själv heller, precis som någon annan skrev ovan. Det var mkt värre när man har barn tyckte jag, kändes ofantligt mkt värre efteråt och har fortfarande inte kommit över det.

    Har gjort två medicinska, de ena gången kom allt ut, den andra gången var det flera månader med gynakutsbesök, störtblödning, flera tablettimgångar , till sist infektion , skrapning. Men det är inte så vanligt , ca fem - sju procent risk att det blir rester kvar.

    All styrka till dig och hoppas att det löser sig.

Svar på tråden Abort