• Wed 22 May 2019 00:06
    9212 visningar
    44 svar
    44
    9212

    Medicinsk sekreterare 2019

    Hej!

    Någon mer som gjort antagningsprov till medicinsk sekreterare i år? Har själv ansökt i Lund och Kristianstad. Hur gick det för er tror ni? Skrattande

    Någon som jobbar som medicinsk sekreterare och vill skriva lite om hur ni trivs som det?

  • Svar på tråden Medicinsk sekreterare 2019
  • Wed 22 May 2019 08:54
    #1

    Vilken vettig människa vill jobba som det? Kass lön och obekväma arbetstider.

    Du har det nog bättre som sopgubbe.

  • Wed 22 May 2019 11:13
    #2

    Ja jag har gjort ansökningsprovet i Växjö. Vet dock inte om jag kommer in. Det var ca 190 sökande. 24 får komma in. Så vi får se.

  • Wed 22 May 2019 11:24
    #3

    Jag har jobbat som medicinsk sekreterare i ungefär 10 år och trivs inget vidare med det. Lönen ligger runt 24-25000 i Östergötland där jag är anställd. Det jag minst gillar med jobbet är att det ofta är så dålig stämning på arbetsplatserna. Har jobbat på 7 kliniker och likadant varje gång. Kvinnor är tyvärr inte speciellt snälla mot varandra alla gånger. Innan jag började jobba inom vården var jag VD-assistent på företag med jämnare könsfördelning och då var det en helt annan stämning. Tyvärr är det svårt att få ett sånt jobb idag därför är jag kvar på sjukhuset men trivs som sagt inte. Inget jag skulle rekommendera till någon!

  • Wed 22 May 2019 14:55
    #4
    Magnefico skrev 2019-05-22 08:54:34 följande:

    Vilken vettig människa vill jobba som det? Kass lön och obekväma arbetstider.

    Du har det nog bättre som sopgubbe.


    Vad tråkig inställning. Men vilken tur att det finns så många ovettiga människor i detta land som vill ha de jobb du ser ner på så mycket. Solig
  • Wed 22 May 2019 14:57
    #5
    Jessican922 skrev 2019-05-22 11:13:49 följande:

    Ja jag har gjort ansökningsprovet i Växjö. Vet dock inte om jag kommer in. Det var ca 190 sökande. 24 får komma in. Så vi får se.


    Så roligt! Håller tummarna för dig Glad det var ca 140 sökande i Lund, 170 i Kristianstad tyckte jag dem sa. Ska ni också få besked i mitten- till slutet av juni?
  • Wed 22 May 2019 15:00
    #6
    Tessla skrev 2019-05-22 11:24:04 följande:

    Jag har jobbat som medicinsk sekreterare i ungefär 10 år och trivs inget vidare med det. Lönen ligger runt 24-25000 i Östergötland där jag är anställd. Det jag minst gillar med jobbet är att det ofta är så dålig stämning på arbetsplatserna. Har jobbat på 7 kliniker och likadant varje gång. Kvinnor är tyvärr inte speciellt snälla mot varandra alla gånger. Innan jag började jobba inom vården var jag VD-assistent på företag med jämnare könsfördelning och då var det en helt annan stämning. Tyvärr är det svårt att få ett sånt jobb idag därför är jag kvar på sjukhuset men trivs som sagt inte. Inget jag skulle rekommendera till någon!


    Tråkigt Rynkar på näsan ja, kvinnor är inte särskilt trevliga i många fall. Men då är det mest stämningen på jobbet du inte trivs med, och arbetet i sig känns givande?
  • Wed 22 May 2019 17:33
    #7
    jemz skrev 2019-05-22 14:55:12 följande:

    Vad tråkig inställning. Men vilken tur att det finns så många ovettiga människor i detta land som vill ha de jobb du ser ner på så mycket. 


    Visst är det tur. Yrket är viktigt. Men lönen och arbetstiderna är fortfarande ruttna.
    jemz skrev 2019-05-22 14:55:12 följande:

    Vad tråkig inställning. Men vilken tur att det finns så många ovettiga människor i detta land som vill ha de jobb du ser ner på så mycket. 


    Jag ser inte ner på yrket som sådant. Det är en viktig uppgift.

    Jag konstaterar bara att lön och arbetstider är genomruttna. Därför tycker jag du ska ta dig en rejäl funderare på om du inte ska jobba med något annat istället. Privat sektor ger oftast ett bättre yrkesliv på alla sätt.
  • Wed 22 May 2019 18:47
    #8

    Hej.

    Jag började nyligen jobba som medicinsk sekreterare och jag trivs bra . På min avdelning (röntgen) jobbar vi sekreterare bara dagtid så jag jobbar 7-15. Visst finns det ju mindre trevliga personer också men många trevliga också. Så jag umgås mest med dem jag trivs med och försöker hålla mig undan skitsnacket i mån av möjlighet. Lönen var för mig ett lyft för jag tjänade ca 1/3 mindre innan. Jag ids inte nämna några summor eftersom jag bor i Finland och våra löner troligen ser lite annorlunda ut.

    Så ska jag summera så gjorde jag ett gott val som jag är nöjd med mitt nya jobb

  • Wed 22 May 2019 18:56
    #9
    jemz skrev 2019-05-22 14:57:40 följande:

    Så roligt! Håller tummarna för dig  det var ca 140 sökande i Lund, 170 i Kristianstad tyckte jag dem sa. Ska ni också få besked i mitten- till slutet av juni?


    Tack ! håller tummarna för dig med! Okej. Men gör man detta antagningsprovet så här man vad jag förstått det som lite högre chans att komma in väl? Japp. Ni med?
  • Thu 23 May 2019 19:11
    #10

    Jag har jobbat som sekreterare i snart ett år och trivs väldigt bra! Vi kommer alla väldigt bra överens och är väldigt måna om varandra.

    Vi har bra flexavtal så arbetstiderna är det inget fel på, lönen är väl dock sådär. Mycket uppvägs dock helt klart av att stämningen och sammanhållningen är god. Tror att blandade åldrar i gruppen hjälper till en hel del. Vi har några i pensionsåldern, några mitt emellan och en drös är under 40 (jag är yngst på 29).


    Of all the things I've lost, I miss my mind the most.
Svar på tråden Medicinsk sekreterare 2019