• Wed 22 May 2019 00:06
    9212 visningar
    44 svar
    44
    9212

    Medicinsk sekreterare 2019

    Hej!

    Någon mer som gjort antagningsprov till medicinsk sekreterare i år? Har själv ansökt i Lund och Kristianstad. Hur gick det för er tror ni? Skrattande

    Någon som jobbar som medicinsk sekreterare och vill skriva lite om hur ni trivs som det?

  • Svar på tråden Medicinsk sekreterare 2019
  • Wed 22 May 2019 08:54
    #1

    Vilken vettig människa vill jobba som det? Kass lön och obekväma arbetstider.

    Du har det nog bättre som sopgubbe.

  • Wed 22 May 2019 11:13
    #2

    Ja jag har gjort ansökningsprovet i Växjö. Vet dock inte om jag kommer in. Det var ca 190 sökande. 24 får komma in. Så vi får se.

  • Wed 22 May 2019 11:24
    #3

    Jag har jobbat som medicinsk sekreterare i ungefär 10 år och trivs inget vidare med det. Lönen ligger runt 24-25000 i Östergötland där jag är anställd. Det jag minst gillar med jobbet är att det ofta är så dålig stämning på arbetsplatserna. Har jobbat på 7 kliniker och likadant varje gång. Kvinnor är tyvärr inte speciellt snälla mot varandra alla gånger. Innan jag började jobba inom vården var jag VD-assistent på företag med jämnare könsfördelning och då var det en helt annan stämning. Tyvärr är det svårt att få ett sånt jobb idag därför är jag kvar på sjukhuset men trivs som sagt inte. Inget jag skulle rekommendera till någon!

  • Wed 22 May 2019 14:55
    #4
    Magnefico skrev 2019-05-22 08:54:34 följande:

    Vilken vettig människa vill jobba som det? Kass lön och obekväma arbetstider.

    Du har det nog bättre som sopgubbe.


    Vad tråkig inställning. Men vilken tur att det finns så många ovettiga människor i detta land som vill ha de jobb du ser ner på så mycket. Solig
  • Wed 22 May 2019 14:57
    #5
    Jessican922 skrev 2019-05-22 11:13:49 följande:

    Ja jag har gjort ansökningsprovet i Växjö. Vet dock inte om jag kommer in. Det var ca 190 sökande. 24 får komma in. Så vi får se.