• Wed 22 May 2019 18:13
    498 visningar
    4 svar
    4
    498

    Hur ska jag få henne att förstå

    Hur ska jag få min mamma att förstå, att jag mår dåligt av alla hennes upplysningar om vad min missbrukande pojkvän, håller på med. Hon ringer och talar om att han har gått in på systemet osv. Jag orkar snart inte med det här, alla säger att jag ska focusera på mig själv. Hur enkelt är det när ens egen mamma springer runt och ger mig upplysningar fast jag inte vill. Slutade med att jag grät i telefonen

  • Svar på tråden Hur ska jag få henne att förstå
  • Anonym (Molly­)
    Wed 22 May 2019 18:26
    #1

    Det är inte din mamma som är det stora problemet här.

    Vill du sticka huvudet i sanden och slippa veta att din alkoholiserade man går till systemet?

    Känns lite som att du fokuserar på fel saker.

  • Anonym (.)
    Wed 22 May 2019 18:30
    #2

    Frågan är hur hon skall få dig att förstå.

  • Wed 22 May 2019 18:31
    #3

    Var glad att din mamma bryr sig. Min mamma gjorde samma mot mig. Hon hatade mitt ex för att han behandlade mig som skit. Jag grät och svor över henne precis som du. Men när jag insåg vad jag satt i för sits så bad jag om ursäkt och bad henne istället om hjälp att komma ur förhållandet med livet i behåll. Hon var det bästa stödet nånsin!! Hon krigade för min skull till the bitter end.

    Din mamma är inte blind som du är. Är han missbrukare så är han eller hur? Har han gått till systemet så vill hon att du ska veta det. För din sambo lär väl ljuga om det?

    Jag har själv missbrukat. Jag vet hur tufft det är. Men vem hjälpte mig ur missbruket till slut? Jo, min älskade mamma!!

    Kom till insikt och be henne hjälpa dig istället för att själpa.

  • Wed 22 May 2019 18:31
    #4

    Det är väl snarare du som behöver förstå och få insikt i att du lever med en sjuk man som behöver hjälp och att du är medberoende som blundar för hans beroende.

Svar på tråden Hur ska jag få henne att förstå