• Rosenrot123

    Nekad hjälp trots PCOS?

    Hej tjejer!

    Jag var hos gyn idag och fick bekräftat det jag har varit misstänksam om ett bra tag.

    Alltså att jag har PCOS.

    Jag fyller 20 i år och min sambo är 23 och vi har försökt få barn i drygt 2 år utan resultat.

    Men min gynekolog sa att hon vill att jag provar gå ner 3-5kg och att vi ska försöka själva ytterligare ett år innan jag får hjälp med ägglossningsstimulering, hon påstod att jag inte uppfyller kriterierna för att få ägglossningsstimulerande medicin?

    Kan hon neka mig hjälp? Vad ska jag göra nu? Jag har ingen ägglossning men ska ändå försöka utan hjälp i ett år till??? Vid vilken ålder fick ni hjälp?

    Bor i norrbotten så om någon ung pcos'are i närheten har fått utskrivet piller för att stimulera ägglossning så får ni mer än gärna skriva till vilken klinik ni gick.

  • Svar på tråden Nekad hjälp trots PCOS?
  • BernieLollo

    Jag har också PCOS. Hos min läkare fick jag förklarat att PCOS förbättras alltid av viktnedgång, går att läsa på ordentligt om man vill kring detta då det handlar om insulinkänslighet och androgener som gör att man hämmar sin egna ägglossning.

  • wilmaisabellal

    Jag har också pcos och är i samma ålder som du, vi bor också i norrbotten men vi åkte till uppsala för vi vart så less då vi aldrig vart tagna seriöst. Vi fick tid på carl von linne kliniken efter 2 veckor och dom skrev ut letrozol på första mötet. Vi får bara hjälp i södra Sverige, man ska vara döende här uppe för att få hjälp.

Svar på tråden Nekad hjälp trots PCOS?