• Anonym (Hmmmm)

Rami Care och andra bedragare sm gjort så sjuka barn inte får någon assistans - SVT Josefsson

www.svtplay.se/video/22325285/josefsson/josefsson-sasong-1-bedragarnas-marknad

I denna dokumentära samhällsskildring får vi se sanningen om varför det blivit så svårt att få personlig assistans  i Sverige. Det är sedan länge känt att svårt sjuka i vårt land får indragen assistans. I dokumentären tas bolaget Rami Care i Malmö upp som exempel, som lurat skattebetalare på mångmiljonbelopp, pengar som skulle gått till sjuka barn bland annat. 

Ungefär 52 minuter in i dokumentären tas just Rami Care upp, Josefsson försöker ta kontakt med familjen som lurat av skattebetalarna på miljontals kronor.

Din åsikt om dokumentären? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-23 09:58
    www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/assistansforetag-fuskade-med-bidrag-har-soker-janne-josefsson-upp-agaren

• Svar på tråden Rami Care och andra bedragare sm gjort så sjuka barn inte får någon assistans - SVT Josefsson
  • Anonym (hm)
    Anonym (Hmmmm) skrev 2019-05-23 09:57:31 följande:

www.svtplay.se/video/22325285/josefsson/josefsson-sasong-1-bedragarnas-marknad

I denna dokumentära samhällsskildring får vi se sanningen om varför det blivit så svårt att få personlig assistans  i Sverige. Det är sedan länge känt att svårt sjuka i vårt land får indragen assistans. I dokumentären tas bolaget Rami Care i Malmö upp som exempel, som lurat skattebetalare på mångmiljonbelopp, pengar som skulle gått till sjuka barn bland annat. 

Ungefär 52 minuter in i dokumentären tas just Rami Care upp, Josefsson försöker ta kontakt med familjen som lurat av skattebetalarna på miljontals kronor.

Din åsikt om dokumentären? 

Svinigt!
  • jeanette02

Såg den igår. Blev gråtfärdig över hur de som verkligen behöver sin assistans får försämringar bara för att man inte har nogranna kontroller av alla givetvis. Skrämmande på riktigt. Då är det inga problem för de som är sjuka. Det syns och märks oftast.

Svenska samhället är det paradis för kriminella.

• Anonym (Hmmmm)
    jeanette02 skrev 2019-05-23 13:57:07 följande:

Såg den igår. Blev gråtfärdig över hur de som verkligen behöver sin assistans får försämringar bara för att man inte har nogranna kontroller av alla givetvis. Skrämmande på riktigt. Då är det inga problem för de som är sjuka. Det syns och märks oftast.

Svenska samhället är det paradis för kriminella.

Ja det är det ju, det är sant.
  • Anonym (Maria)

Jag är ju inte alls förvånad. Själv sett en mängd märkligheter runt omkring mig vad gäller människor och assistans genom åren. Personer som lever rena lyxliv genom att missbruka assistansersättningen.

Blev väldigt illa berörd av DET föräldraapar som AKTIVT försöker sjukgöra sitt barn. Att barnet säger själv men jag kan göra allt det där själv till sina assistenter. Nä, det kan du inte... Det är väldigt obehagligt detta, att det blir en så ekonomiskt stor vinning för privatpersoner på att göra människor sjukare än vad de är.

Men de fick väl något straff nu iaf.

Det förstör verkligen för de som har sjuka barn och föräldrar som sliter som djur för att få hjälp.

Jag själv som är väldigt sjuk skovvis, har absolut inga problem med att någon/några skulle komma och hälsa på mig och gärna följa mig någon av mina sådana perioder. För att faktiskt kontrollera mig och se vad/hur jag gör eller har jag faktiskt har det. Jag skulle vara tacksam.

För då kanske det finns pengar kvar till oss sjuka.

Har man däremot fullt upp med massa grejer annat än det man uppger för F-kassan tro fasen att man inte vill bli kontrollerad.

Förjävligt svek mot oss sjuka att man inte tar krafttag mot fusket från regeringshåll...Det bryr sig ingen tydligen om. Förstår inte.

Svar på tråden Rami Care och andra bedragare sm gjort så sjuka barn inte får någon assistans - SVT Josefsson