• Elinmedlängtanombarn

    Hjälp tack.

    Jag har en fråga, hoppas att ni kan hjälpa mig. Jag har gjort FET med en 5 dagars blastocyst.
    Tog ovitrelle spruta-fick ägglossning enligt ägglossningstest och satte senare in blastocysten. Vi mös när det visade ägglossning..... Jag ska göra gravtest i helgen. 
    Jag undrar om jag kommer få en blödning om tex blastocysten eller mitt ägglossnings ägg inte blivit befruktat, fast (OM) det andra blivit befruktat?

  • Svar på tråden Hjälp tack.
  • Sommar15

    Är i exakt samma sits så följer tråden! Gör FET imorgon o försökte också själva denna gång... eftersom de tidigare inte funkat.

  • Sommar15
    Elinmedlängtanombarn skrev 2019-05-23 21:44:35 följande:

    Hoppas någon kan hjälpa oss :)

    Lycka till i morgon,


    Tack snälla! Ja hoppas nån vet hur det blir... har ju hört talas om missfall där ena tvillingen blött ut men när det bara är ett litet embryo...
  • Pimpinellan

    Nej, man får inte mens om man blivit gravid. Det obefruktade ägget skrumpnar bara bort. Även när man satt in 2 blastisar och bara en tar sig får man självklart inte mens.

  • Sommar15

    Ok! Ja det är ju så litet fortfarande så det låter rimligt att inget behöver komma ut.

    Hur har det gått för dig TS, har du testat?

  • UndrandeSökare
    Elinmedlängtanombarn skrev 2019-05-27 08:36:19 följande:

    God morgon!

    Testade i helgen och fick negativt :( är så tråkigt och ledsamt. 


    Beklagar att ni fick minus. Har du frågat din klinik hur ni kan förbättra din behandlingsplan för att du ska få plus nästa gång? Ett tips är att be att få prednisolon nästa gång (om du inte redan testat det). Vilken klinik går du på?
Svar på tråden Hjälp tack.