• Fri 24 May 2019 19:20
    407 visningar
    9 svar
    9
    407

    Se ORMAR/akvarium???

    Min tioåriga som vill så hemskt gärna besöka ngt typ av akvarium i sommar - främst för att få se och lära sig om ormar. Och gärna hålla i en orm.

    Jag såg att Aquaria på Djurgården stängt. Vad annat skulle ni rekommendera? Gärna runt Stockholm, Linköping eller Skåne.

  • Svar på tråden Se ORMAR/akvarium???
  • Fri 24 May 2019 19:29
    #1

    Skansen kanske? De borde väl ha ormar?

  • Fri 24 May 2019 19:30
    #2

    Skansen kanske? De borde väl ha ormar?

  • Fri 24 May 2019 19:35
    #3

    Kolmården.

  • Fri 24 May 2019 20:18
    #4

    Finns ett fint akvarie med en del ormar på museet i Malmö

  • Fri 24 May 2019 20:19
    #5

    Akvariet på Skansen har en hel ormavdelning. Plus att du får klappa en.

  • Fri 24 May 2019 20:43
    #6

    Tropicarium/Kolmården, Skansenakvariet eller besök en reptilbutik alldeles gratis tex herpers choise i Uppsala, om det är lugnt i butiken kan man få hålla en orm, men det är ju svårt att veta, man kanske kan ringa innan och stämma av.

    I morgon är det reptilmässa i Södertälje, expo Stockholm. Där kan han få se många ormar.


    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Sat 25 May 2019 19:08
    #7
    Sisisisi skrev 2019-05-24 20:43:57 följande:

    Tropicarium/Kolmården, Skansenakvariet eller besök en reptilbutik alldeles gratis tex herpers choise i Uppsala, om det är lugnt i butiken kan man få hålla en orm, men det är ju svårt att veta, man kanske kan ringa innan och stämma av.

    I morgon är det reptilmässa i Södertälje, expo Stockholm. Där kan han få se många ormar.


    Å, reptilmässa hade ju varit perfekt!! Men är inte i Sverige ännu (bor utomlands).

    Men den där reptil butiken i Uppsala ska vi kolla upp!

    Vad skulle du rekommendera av Kolmårdens eller Skansen, om vi bara kan besöka en??
  • Sat 25 May 2019 20:22
    #8
    sondika skrev 2019-05-25 19:08:57 följande:

    Å, reptilmässa hade ju varit perfekt!! Men är inte i Sverige ännu (bor utomlands).

    Men den där reptil butiken i Uppsala ska vi kolla upp!

    Vad skulle du rekommendera av Kolmårdens eller Skansen, om vi bara kan besöka en??


    Den är jättebra!

    Nästa reptilmässa är i september tror jag.

    Skulle rekommendera Kolmårdens tropicarium.
    Keep your child rear facing for as long as possible!
  • Sun 26 May 2019 09:37
    #9

    Tropikariet i Helsingborg är fantastiskt. Ormar, spindlar, fåglar, fiskar, hajar, fladdermöss med mera. De brukar plocka ut ormarna någon gång om dagen så att folk får klappa, är det en lugn dag har jag sett att folk fått prova ha ormen om sig.


    Korrekturläser som en kratta
Svar på tråden Se ORMAR/akvarium???