Bästa landet att flytta till för hemskolning?
Som svensk medborgare, vilket land skulle ni rekommendera om man vill hemskola? Inte åland dock, dit får jag aldrig med min man.
Som svensk medborgare, vilket land skulle ni rekommendera om man vill hemskola? Inte åland dock, dit får jag aldrig med min man.
Hemskolning är väl bara tillåtet i USA? Varför vill du att ditt barn ska hemskolas?
Finland, Danmark, Norge....
Öh..? Du kan hemskola ditt barn via Sofia distans här i Sverige
Öh..? Du kan hemskola ditt barn via Sofia distans här i Sverige
I väntan på beslut kan vi för tillfället inte ta emot ansökningar rörande elever bosatta och studerande i Sverige."
www.sofiadistans.nu/elev-i-sverige/
Finland, Danmark, Norge....
Jag vill också hemskola. Känns inte bra att mina barn ska ha någon av de gnälliga lärare som finns som tillåter kränkningar och mobbning, bara gnäller om sin lön och skiter i barnens bästa, inte ens är bra på att undervisa.
Hade det gått hade jag gärna undervisat mina hemma eller anställt en egen lärare som följde kursplanen.
Kanske ihop med några fler vettiga föräldrar och barn.
De två länder som inte tillåter hemundervisning är Tyskland och Sverige. Sverige har ett undantag när det gäller sjukdomar men det är extremt svårt att få det. Så TS kan flytta i stort sett vart som helst.
[quote=79646550][quote-nick]alexias mamma skrev 2019-05-24 22:17:30 följande:[/quote-nick][/quote]
Om du tittar på ditt eget inlägg så ser du att det endast gäller för boende i Sverige i de fall då man antingen turnerar i idrott eller musik och inte kan gå i vanlig skola eller om man är svårt sjuk och därför inte kan gå i vanlig skola.
Det är extremt svårt och kräver särskilda skäl som innebär att vanlig skola är uteslutet, om man ska få igenom hemskolning i Sverige.
Varför vill man hemskola sitt barn när det finns så många bra skolor?
Förutsatt att man inte är med i en sekt för då är det ju uppenbart...