• Anonym (Arg)

    Anklagad för bidragsfusk vad händer?!

    Har i snart ett halvår blivit trakasserad av en fd vän som började missbruka. I den vevan sa jag upp vänskapen och efter detta började helvetet.

    Denna personen har trakasserat mig och mina barn sedan början på februari nu med allt från falska orosanmälningar till att personen en dag i april kom upp i min lägenhet och slog mig i huvudet.

    Polisanmälde allt och väntar fortfarande på att det ska rulla igång med förundersökningen.

    Men efter detta har personen fortsatt med sina trakasserier och har nu tagit till en annan taktik!

    Att falskt anmäla mig till försäkringskassan för att vara en ?bidragsfuskare?, att jag får underhåll och bostadsbidrag utan att jag ska ha rätt till detta då jag ?tydligen? har sambo.

    Är ensam två barn, yngstas pappa hälsar på ofta men bor inte med mig och försörjer inte mig på något sätt eller tvärtom. Han har egen lägenhet och är sjukskriven (om det ens är relevant)

    Men även om jag vet att jag inte gjort fel så undrar jag om försäkringskassan kommer pausa eller dra in utbetalningar om dom väljer att göra en typ utredning?

    Är ganska beroende av inkomsten där då jag studerar och inte får csn i sommar.

    Har polisanmält denna händelse också!

  • Svar på tråden Anklagad för bidragsfusk vad händer?!
  • Anonym (anonym)

    Du kan ju ta soc om du inte får något nån anannstans.

Svar på tråden Anklagad för bidragsfusk vad händer?!