• Scoobydoo2

    Psykiskt sjuk bror

    Hej!

    Jag tror det var runt i december 2018 som min bror började må sämre och sämre. Han slutade gå till skolan, han har pratade bara om politik och var det enda han pratat om hela det året (alltså bara det!). Väldigt jobbigt att har gjort att jag helt tappat intresset för politik, han var bara elak när jag sa vad jag röstade på. Hur som helst så började han stänga in sig, sa inte hej när man kom hem, han åt dåligt. I januari eller februari blev han inlagd på psyk i två eller tre veckor. Han hade hamnat i en psykos. När han kom hem såg man att han mådde lite bättre och när han fick sertralin märktes det att hand sinnesstämning höjdes.

    Men nu har han börjat om igen. Man ser hur dåligt han mår jag jag mår verkligen SKIT av att se honom så här. Han kan knappt svara på frågan; ?vad har du ätit idag?. Han är helt borta ibland. Jag får självmordstankar och det vill jag inte heller berätta för mamma eller pappa för då säger dem att jag är omogen. Eller att ?men tänkt på mig då, tänkt hur jobbigt jag har det då?. Man får liksom inte nämna att man mår dåligt pga honom!!

    Vad ska jag göra? Jag kämpar varje dag men varje kväll blir så nedstämd. Hjälp.

  • Svar på tråden Psykiskt sjuk bror
Svar på tråden Psykiskt sjuk bror