• Nocomments

    Hygien

    Av ren nyfikenhet, hur ser eran hygienrutin ut? Alltså vad andvänder ni för produkter i duschen, efter och ev innan för att lukta gott och känna er fräsch? Skriv gärna vad produkterna ni använder heter osv????

  • Svar på tråden Hygien
  • Astons

    Man:

    Använder vanlig tvål runt kuken o rumpan men aldrig till överdrift. Brukar doft gott enligt alla jag träffat och om de inte ljuger gör jag ju något rätt.

    Dock använder jag absolut torr en gång i veckan, annars känner jag armsvetten...

  • Alvina

    Vanlig duschkräm till kroppen. Ägg och honung ibland vid rengöring av håret. Deodorant ibland.

  • Nocomments
    Alvina skrev 2019-05-26 01:01:29 följande:

    Vanlig duschkräm till kroppen. Ägg och honung ibland vid rengöring av håret. Deodorant ibland.


    Ägg och honung till rengöring av håret? Det lät intressant, berätta gärna mer
  • Alvina
    Nocomments skrev 2019-05-26 01:13:08 följande:

    Ägg och honung till rengöring av håret? Det lät intressant, berätta gärna mer


    Balsammetoden. Känns bättre att använda naturliga produkter i håret, helt enkelt.
  • josanders

    Håret:

    Shampo & balsam från Sebastian professional.

    Hårinpackning varannan tvätt från samma märke.

    Använder hårolja och diverse andra produkter till håret med.

    Kropp: skrubb varannan dusch, vanlig duschtvål varje dusch.

    Body lotion efter dusch.

    Deo efter varje dusch.

    Vaxar benen och under armarna.

    Vatten till underlivet (kvinna)

    Ansikte: hudvårdsrutin. Rengöring, toner, serum, kräm, syror, masker, peeling m.m

    Fötter: fotbad 1 gång i veckan, filar klipper och smörjer.

    Parfym!

  • Alvina
    Alvina skrev 2019-05-26 01:17:15 följande:

    Balsammetoden. Känns bättre att använda naturliga produkter i håret, helt enkelt.


    Förlåt, lite trött. Använde mig av den metoden tidigare (alltså att bara använda balsam i håret, sk balsammetoden). Nu har jag senaste tiden övergått till att använda ägg och honung istället. No poo kallas det när man använder sig av andra produkter än schampoo för hårrengöring.
Svar på tråden Hygien