• Sun 26 May 2019 19:32
    11638 visningar
    11 svar
    11
    11638

    Truck frågor

    Hej! Har ett par frågor som jag behöver hjälp med eftersom jag pluggar till teori prov inför truckkort! Jag vill inte marknadsföra något eller lata mig utan behöver verkligen hjälp! Nedanstående fråga är!

    1. Vad ska man alltid tänka på när man går ut från en maskin?

    A. Alltid ha ryggen vänt mot maskinen.

    B. Klättra ansiktet vänt mot maskinen .

    C. Det finns inget speciellt att tänka på

    2. Vad blir högsta tryck på framaxeln vid maxlast på en motvikts truck som väger 6 ton och kan lyfta 4 ton?

    A. Ca 4 ton

    B.ca 6 ton

    C.9 ton

    3. En olastad stödbens truck skall köra uppför en backe . Åt vilken håll skall gafflarna vara vända?

    A. Mot backen övre del

    B. Mot backens nedre del

    C. Har ingen betydelse

    Behöver bara hjälp med detta ingen reklamationen eller något!!

  • Svar på tråden Truck frågor
  • Mon 27 May 2019 11:57
    #1

    Någon??

  • Bananb­öjaren
    Mon 27 May 2019 12:07
    #2
    Nemanja skrev 2019-05-26 19:32:19 följande:

    Hej! Har ett par frågor som jag behöver hjälp med eftersom jag pluggar till teori prov inför truckkort! Jag vill inte marknadsföra något eller lata mig utan behöver verkligen hjälp! Nedanstående fråga är!

    1. Vad ska man alltid tänka på när man går ut från en maskin?

    A. Alltid ha ryggen vänt mot maskinen.

    B. Klättra ansiktet vänt mot maskinen .

    C. Det finns inget speciellt att tänka på

    2. Vad blir högsta tryck på framaxeln vid maxlast på en motvikts truck som väger 6 ton och kan lyfta 4 ton?

    A. Ca 4 ton

    B.ca 6 ton

    C.9 ton

    3. En olastad stödbens truck skall köra uppför en backe . Åt vilken håll skall gafflarna vara vända?

    A. Mot backen övre del

    B. Mot backens nedre del

    C. Har ingen betydelse

    Behöver bara hjälp med detta ingen reklamationen eller något!!


    1. B.