VHS till DVD/dator......hur?
Har nyligen vart och fått ett UL inspelat på VHS. Nu undrar jag om ngn vet hur man kan gå tillväga för att föra över detta till en DVD eller datorn istället?
Har nyligen vart och fått ett UL inspelat på VHS. Nu undrar jag om ngn vet hur man kan gå tillväga för att föra över detta till en DVD eller datorn istället?
Jag tror bara att det går att spela in på en inspelningsbar DVD... och då måste du ju ha en VHS i alla fall.... ?
med vår inspelningsbara DVD kan vi bränna VHS'er till DVD om man har VHS inkopplat!
Ja, men en video har jag ju
Är inte så insatt på det tekniska, men då ska man alltså kunna koppla ihop video och dvd, och spela in det på det sättet?
*Teknisk virrpanna*
www.vivid.se/
Finns ju företag som gör det åt en annars....
ok....ja det får nog bli en sista utväg......160kr för 5 min film........men tack för tipset!
jag tror att via en kabel från tvn till datorn.. som man har om man kollar på film så.. så kan man överföra grejer.. kolla upp det! :) tror det kallas tv/out eller nåt sånt.. :S men har ingen aning egentligen.. har själv samma grej att lösa och vet en som kan.. skulle kunna dubbelkolla där! :)
Mumzzan
Det lät ju intressant, för här har det tittats på film via datorn, så en kabel finns det ju någonstans. Får se om karln kanske har koll på det......
De pratade om det på mitt jobb och om man gör det via dator så behövs det tydligen något typ av grafikkort och precis som någon sa någon utgång som tv/out eller något.
Kolla med Clas Ohlsson eller liknande.
Det måste ju vara samma sak som förr när folk kopierade vhs till vhs, koppla båda maskinerna via tvn. Eller är jag helt ute och cyklar.
Vi har likadant, en kombinerad dvd och VHS, och en inspelningsbar dvd med hårddisk. Vi tänkte också föra över till dvd.
Angel80
Det tycker jag oxå låter logiskt, så isf e vi båda glada cyklister!
Mia83 -