• jeanettenettan

    Eye q

    Hej!
    min son 2år börjat fått eye q 1tsk om dagen, hörde de kunde hjälpa nattskräck. Men nu är vi inne på 3:e dagen idag. Tycker inte de har hjälpt. Hur lång tid tar de innan de blir bättre?

    Min son börjat sova väldigt oroligt kan vakna 1-2ggr av nattskräck och sen sover han ibland oroligt resten av natten eller så sover han hela natten. De olika

    Kan ni som haft de berätta hur ni gjort och när blev nattskräcken bättre för era barn?

  • Svar på tråden Eye q
  • Orkide

    Min son hade nattskräck. Varje natt ca 1,5-2 timmar efter att han somnat vaknade han av nattskräck. Vi försökte krama prata mm inget hjälpte. Men så läste jag om av störa sömnrytmen. Och det blev rädd ingen. Det enda som hjälpte var att rucka på sömnen. Ca 45 min efter att han somnat så väckte vi honom. Kissa eller dricka eller bara ställa en dum fråga. Sen somnade han om snabbt och vaknade inget mer. I två veckor höll vi på så sen blev det varannan, var tredje dag och vi märkte att de dagar vi glömde så vaknade han inte av nattskräck. Sen blev det bara när han höll på att bli sjuk.. dagarna innan så vaknade han av nattskräck (alltså någon gång per år).. Det slutade när han blev 6år.

Svar på tråden Eye q