• jag2000

    Nya skattehöjningar på bränsle

    https://www.bytbil.com/nyheter/nu-rostar-riksdagen-om-hojd-bensinskatt-18337?f

    I klartext betyder det att bensin- och dieselskatten sänks med 16 öre vid pumpen från och med 1 juli, lagom till semestern i år. Men glädjen verkar bli kortvarig. Redan nu har Socialdemokraterna och Miljöpartiet med stöd av Folkpartiet och Centerpartiet tillsammans lagt ett förslag i skatteutskottet om att öka skatten igen från 1 janari nästa år.


    ? Skattesänkningen kommer troligtvis att läggas tillbaka från 1 januari. Det är dock oklart om det innebär att den slopade uppräkningen för 2019 ska tas med, säger Johan G. Andersson, vd på Svenska Petroleuminstitutet.
    Beroende på hur uppräkningen görs kan vi alltså vänta oss en höjning av bensin- och dieselskatten på endera 16 öre eller 32 öre per liter från nyår.


     
  • Svar på tråden Nya skattehöjningar på bränsle
  • Konservativ

    Politikerna behöver mer av dina pengar som de kan slösa bort på sådant du inte vill ha. Feta tjänster till sina kompisar till exempel. Grundtipset är därför att de alltid kommer att höja skatten.

  • jag2000

    Den nya strategin är tydligen att skylla på klimatet och sedan fortsätta att beskatta oss svenskar.

  • Magnefico

    Bra! För varje höjning försvinner ett antal av er fattiglappar från vägarna. Mer plats åt mig alltså!

Svar på tråden Nya skattehöjningar på bränsle