• Wed 29 May 2019 09:31
    486 visningar
    4 svar
    4
    486

    Inget hjärtljud v7

    Hej

    Idag var jag hos bm för inskrivning. Berättade om min oro för missfall. Hon sa att det var nog för tidigt att höra ett hjärtljud nu men gjorde ett försök. Tyvärr hörde vi inget men ska på tul på måndag. Jag hoppas så att lilla livet i magen lever gott. Är i v7+3 någon mer som är i samma sits?

  • Svar på tråden Inget hjärtljud v7
  • Wed 29 May 2019 09:39
    #1

    Hon borde inte ens försökt att lyssna efter hjärtljuden. Det skapar bara mer oro när man inte kan höra dom eftersom det är för tidigt.

    Oron är en del av graviditeten och resten av föräldralivet. Men försök att tänka positivt och njuta av livet i magen.

  • Wed 29 May 2019 09:58
    #2
    Gravid40plus skrev 2019-05-29 09:31:26 följande:

    Hej

    Idag var jag hos bm för inskrivning. Berättade om min oro för missfall. Hon sa att det var nog för tidigt att höra ett hjärtljud nu men gjorde ett försök. Tyvärr hörde vi inget men ska på tul på måndag. Jag hoppas så att lilla livet i magen lever gott. Är i v7+3 någon mer som är i samma sits?


    Gör ett vaginalt ultraljud i v.8+0, då ska man kunna se embryo med hjärtslag om allt är normalt.

    Om det inte ses hjärta som slår då, då är det tyvärr MA (Missed abortion ) och kommer bli missfall.

    Jag har själv haft 6 missfall varav några var MA.

    Men jag hoppas det går bra för dig !

    Lycka till.
  • Wed 29 May 2019 10:01
    #3
    UndrandeSökare skrev 2019-05-29 09:58:03 följande:
    Gör ett vaginalt ultraljud i v.8+0, då ska man kunna se embryo med hjärtslag om allt är normalt.

    Om det inte ses hjärta som slår då, då är det tyvärr MA (Missed abortion ) och kommer bli missfall.

    Jag har själv haft 6 missfall varav några var MA.

    Men jag hoppas det går bra för dig !

    Lycka till.
    8+0 brukar hos många vara gränsen för att få göra vanliga ul. Vi fick vanligt i 8+1 och då såg man allt man behövde se tydligt :)
    Gravid40plus skrev 2019-05-29 09:31:26 följande:

    Hej

    Idag var jag hos bm för inskrivning. Berättade om min oro för missfall. Hon sa att det var nog för tidigt att höra ett hjärtljud nu men gjorde ett försök. Tyvärr hörde vi inget men ska på tul på måndag. Jag hoppas så att lilla livet i magen lever gott. Är i v7+3 någon mer som är i samma sits?


    Låter väldigt tidigt att försöka sig på att lyssna på hjärtljuden. Här säger dom att det är helt omöjligt så tidigt. Förstår din oro och håller tummarna för att det går bra på tul :)

  • Tue 28 Jan 2020 19:00
    #4
    Gravid40plus skrev 2019-05-29 09:31:26 följande:

    Hej

    Idag var jag hos bm för inskrivning. Berättade om min oro för missfall. Hon sa att det var nog för tidigt att höra ett hjärtljud nu men gjorde ett försök. Tyvärr hörde vi inget men ska på tul på måndag. Jag hoppas så att lilla livet i magen lever gott. Är i v7+3 någon mer som är i samma sits?


    Hur gick det för dig? 
Svar på tråden Inget hjärtljud v7