• Megamartina

    5åring kräkts i 11 dagar

    Min styvdotter på 5 år kräktes ute i trädgården förra lördagen. Sen hände inget mer, klagade endast på att det gjorde ont i halsen just när hon kräktes.

    Hela söndagen gick utan problem till 23 tiden då hon började spy igen.

    Mammaveckan kommer och enligt mamman kommer allt upp hon får i sig.

    Hon tar äntligen kontakt med hc på torsdagen och hon får en microlax, bajsar och kräks på samma gång av den.

    Kräks åter igen fredag, lördag söndag. Dom åker till familjeläkarjouren på söndagen men dom kommer inte fram till någonting ?!

    Måndag och min och sambons vecka. Kräks. Och åter kräks. Lugnt måndagnatt och hela tisdagen.

    Jag tar en prommis med henne och min bebis till förskolan.

    Förskolan ringer efter mig efter 1,5h - ?@&&& har kräkts?

    Nu är det onsdagkväll och hon har precis kräkts ner hallen och hennes säng.

    Ska väl tala om att INGEN av oss andra är det minsta dåliga.

    Jag och sambon är osams för jag skrek på honom att nu lär du väl för fan göra nåt åt saken! Flickstackarn kommer bli inlagd!!!

  • Svar på tråden 5åring kräkts i 11 dagar
  • Anonym (Regina)

    De borde kolla hjärnan. Och överhuvudtaget undersöka henne noga. Ge inte upp för att hon ska få hjälp. Om hon är orkeslös eller har huvudvärk också så borde hon undersökas närmare.

  • Anonym (Kkm)

    om inte föräldrarna tar sitt förnuft till fånga och fixar vård åt flickan så måste du göra det! Det kan vara vad som helst, tänker hjärnan.. Ni måste verkligen få in henne på en ordentlig koll!!

    Hoppas på det bästa <3

  • Megamartina

    Jag ringde 1177 och förklarade läget på måndagen och hon blev bekymrad och ville att vi skulle till hc direkt på en till koll men det tyckte inte föräldrarna...

  • Anonym (Kkm)
    Megamartina skrev 2019-05-29 20:14:27 följande:

    Jag ringde 1177 och förklarade läget på måndagen och hon blev bekymrad och ville att vi skulle till hc direkt på en till koll men det tyckte inte föräldrarna...


    Om barnet inte får den vård det behöver så är det läge för en orosanmälan! Försök övertala din man att ta med dottern dit imorgon på morgonen.
  • Anonym (...)

    Låter allvarligt! Till akuten med henne. Har hon ont i huvudet? Kolla även olika fästingvirus.

  • IRA

    Jag skulle åka till barnakuten, åtminstone skulle prata med dem.

    Konstigt att föräldrar är så passiva när flickan behöver hjälp och vård!

  • Anonym (Mamma)

    Hur har det gått? Hoppas hon har fått hjälp!

Svar på tråden 5åring kräkts i 11 dagar