• Anonym (Anonymm)

Så nervös hela tiden!!

Är en tjej i 20åraåldern. Jag kan aldrig slappna av. Ständigt nervös känsla i hela kroppen. Orolig. Men utav ingen anledning. Det är som att jag är rädd.

Jag har varit hos psykolog som bara frågar vad jag är orolig för. Men jag vet ju inte? Det är ingenting. Eller är det allt?

Mitt huvud går på högvarv. Antingen är det en låt på repeat som jag har i huvudet eller tänker jag på nåt. Jag kan stå och göra nåt sen helt plötsligt bara stå och kolla rätt fram och ha som blackout och inte komma på vad jag skulle göra. Är jag trött i huvudet? Eller vad är felet? Jag tycker det är läskigt.

• Svar på tråden Så nervös hela tiden!!
  • Anonym (Flower)

Äter du några hormoner, ppiller tex? 

• Anonym (Anonymm)
    Anonym (Flower) skrev 2019-05-30 08:51:48 följande:

Äter du några hormoner, ppiller tex? 

Jag har massa obalanser med hormonerna.
  • Anonym (Tjejkompisen)

Jag har samma. Känms lite som man är i en skräckfilm fast i en scen utan monster. Jag vet inte vad det beror på men man kan få så efter en traumatisk händelse.

Har också hormonstrul, har för mkt östrogen och för lite testosteron. Vad har du för ngt med hormonerna?

• Anonym (Anonymm)
    Anonym (Tjejkompisen) skrev 2019-05-30 11:17:21 följande:

Jag har samma. Känms lite som man är i en skräckfilm fast i en scen utan monster. Jag vet inte vad det beror på men man kan få så efter en traumatisk händelse.

Har också hormonstrul, har för mkt östrogen och för lite testosteron. Vad har du för ngt med hormonerna?

Usch vad jobbigt. Det kanske har med hormoner att göra då? Aha vad konstigt. Jag har för högt prolaktin och testosteron.
  • Li80

Är det inte gamla vanliga GAD (Generaliserat Ångestsyndrom) som är i farten då?

Lägger du ner många timmar på att oroa dig för saker hela dagarna? För det låter som det här går ut över din vardag.

I sådana fall är det rutiner, motion, bra kost, ordentlig sömn och möjligen uteslutande av kaffe eller andra stimulerande medel som gäller.

Mindfulness meditation hjälpte mig också och det är ingen pseudovetenskap. Vid långvarig stress/ångest växer amygdalan i hjärnan, ditt "fight or flight" system.
    Meditation har mätbar förändring och krymper amygdalan igen. I korthet så tränar man helt enkelt hjärnan att man är okej oavsett vilken situation man befinner sig i.

• Anonym (Lillamig)

Jag har samma symptom som ts dock har jag en obehaglig händelse i barndomen i form av ett övergrepp. Är konstant nervös och fråvarande. Känner igen skräckfilmskänslan

Svar på tråden Så nervös hela tiden!!