• Anonym (Molly)

Någon mer som undrar "vad tycker han/hon om mig...?"

Jag är en ganska osäker och känslig tjej och när jag gillar någon så blir jag alltid orolig över vad han tycker och överanalyserar och så... så jag undrar om det finns fler av oss här som gör det som kanske vill prata och hjälpas åt att inte skicka det där extra mailet så att han tycker att man är för needy? Skäms Tänker att jag inte borde vara den enda... 

Jag har en distansrelation som är väldigt ny och igår när vi pratade så tyckte jag att han verkade lite mer distraherad men vi sade godnatt som vanligt. Vi (eller iaf jag) är nykära och pratar väldigt mycket om dagarna, har en chatt som alltid är igång och det dröjer väl mest några timmar innan man svarar. Han brukar skriva först på morgnarna men idag vaknade jag tidigare än vanligt så jag skrev. Han svarade men var distä och sade att han pluggade. Jag sade att vi kunde ju höras om en stund då istället och tänkte att han skulle skriva när han tog en paus... men hörde inte av honom på hela dagen vilket är ovanligt. Jag var nära att skriva många ggr men lyckades hindra mig. Så hörde han av sig nyss och skrev att "ursäkta att jag inte hört av mig men jag har ju tentan imorgon... Rynkar på näsan" och all min oro bara flöt bort. Så dum jag var som hade glömt att han hade det! Men tur att jag inte skrev något. 

• Svar på tråden Någon mer som undrar "vad tycker han/hon om mig...?"
  • Anonym (xyz)

jag är PRECIS likadan.
    och jag är just nu patetiskt nog hjärtekrossad av en potentiell dejt som inte blev av.
    vill hemskt gärna fråga ut honom och ställa honom mot väggen men jag vet ju att det definitivt inte är till min fördel. så nu sitter jag bara här med en klump i magen och vill gråta för att han inte bekräftar mig.

• Anonym (kaffedraken)
    Anonym (xyz) skrev 2019-05-30 19:51:59 följande:

jag är PRECIS likadan.
    och jag är just nu patetiskt nog hjärtekrossad av en potentiell dejt som inte blev av.
    vill hemskt gärna fråga ut honom och ställa honom mot väggen men jag vet ju att det definitivt inte är till min fördel. så nu sitter jag bara här med en klump i magen och vill gråta för att han inte bekräftar mig.

Inte patetiskt, man kan inte rå för sina känslor. I mitt fall var det patetiskt dock, som blev kär i en 20 år yngre.
    Ingen bra idé att ställa nån mot väggen, det är bara att acceptera ett nej.
    Du är på rätt ställe. Här vet alla hur andra människor känner.
    Jag undrade om den tjejen gillade mig på samma sätt. Det visste alla andra, utom jag, att hon inte gjorde.
  • Anonym (Molly)
    Anonym (xyz) skrev 2019-05-30 19:51:59 följande:

jag är PRECIS likadan.

Jag förstår dig verkligen!! :/ Vill du berätta vad han sade om den och när han ställde in så kan jag hjälpa dig att tolka?
    Anonym (kaffedraken) skrev 2019-05-31 07:23:38 följande:

Inte patetiskt, man kan inte rå för sina känslor. I mitt fall var det patetiskt dock, som blev kär i en 20 år yngre.

Ingen bra idé att ställa nån mot väggen, det är bara att acceptera ett nej.

Du är på rätt ställe. Här vet alla hur andra människor känner.

Jag undrade om den tjejen gillade mig på samma sätt. Det visste alla andra, utom jag, att hon inte gjorde.

Det är inte patetiskt att hon är yngre. Känslor är känslor och man gillar ju någon för den som den är, inte dess ålder. Annars skulle ju aldrig relationer kunna vara länge. Så länge båda är vuxna iaf. Hur gamla var hon och du? Visade hon att hon inte var intresserad eller vågade du inte ta reda på det pga alla andras fördomar om er åldersskillnad?
  • Anonym (Molly)

Usch nu mår jag inte alls bra :( Han skrev nyss att det gått jättedåligt på tentan och han kan inte ha kontakt med mig på en vecka (då har han sista tentan innan sommarlovet). Och jag kan förstå honom rent logiskt men det gör ont och jag undrar om han kanske tröttnat, eller om han kommer glömma mig under veckan som går. Han skrev det klassiska "det är inte pga dig utan..." och att han skulle höra av sig om en vecka.

Vet inte om jag vågar lita på det :/ Kommer bli en sådan ångestvecka. Vill ju tro att vi har något speciellt och att han bara varit konstig idag och igår pga tentan. Men jag vet ju inte och har blivit sviken på liknande sätt innan. Bara ett litet "godnatt" på kvällarna hade gjort stor skillnad för mig men vågar inte be om det och vara efterhängsen. Tänk om han säger nej. Vår relation är så ny också.

Jag skrev att det var okej och att jag skulle sakna honom, att jag hoppas att han hör av sig om en vecka.

Han svarade att han lovade att höra av sig och att han kommer sakna mig med.

Nu behöver jag verkligen den här tråden och stöd :/

• Anonym (Molly)

Vi har känt varandra i fyra månader men bara varit ett par i drygt två veckor. Eller, första gången vi sågs var på en fest för några år sen och då hade han flirtat med mig men jag hade inte varit intresserad Skäms Gillade nog något ex eller så då. Sedan hörde han av sig till mig på en dejtingsida för fyra månader sedan och vi började prata, fast som vänner. Jag var fortfarande lite intresserad av mitt ex och tyckte väl att han var lite omogen eller i alla fall inte så speciell. Sen så för tre veckor sen så plötsligt sade han något som fick mig att få upp ögonen för honom. Då bestämde vi att ses och sågs en vecka senare och jag föll fullständigt. Då bestämde vi att vara ett par. Och det har bara gått drygt två veckor sedan dess... så därför är jag också ovanligt nojig för att vara jag till och med Skäms Är superförälskad. 
    Tänkte det kan vara bra att ha lite bakgrund också. Berätta gärna om era också Solig

• Anonym (H)
    Anonym (Molly) skrev 2019-05-31 13:30:32 följande:

Usch nu mår jag inte alls bra :( Han skrev nyss att det gått jättedåligt på tentan och han kan inte ha kontakt med mig på en vecka (då har han sista tentan innan sommarlovet). Och jag kan förstå honom rent logiskt men det gör ont och jag undrar om han kanske tröttnat, eller om han kommer glömma mig under veckan som går. Han skrev det klassiska "det är inte pga dig utan..." och att han skulle höra av sig om en vecka.

Vet inte om jag vågar lita på det :/ Kommer bli en sådan ångestvecka. Vill ju tro att vi har något speciellt och att han bara varit konstig idag och igår pga tentan. Men jag vet ju inte och har blivit sviken på liknande sätt innan. Bara ett litet "godnatt" på kvällarna hade gjort stor skillnad för mig men vågar inte be om det och vara efterhängsen. Tänk om han säger nej. Vår relation är så ny också.

Jag skrev att det var okej och att jag skulle sakna honom, att jag hoppas att han hör av sig om en vecka.

Han svarade att han lovade att höra av sig och att han kommer sakna mig med.

Nu behöver jag verkligen den här tråden och stöd :/

Kan du vända på tankarna kring detta? :) Jag tolkar det som att tentorna är ju viktiga, och han vet att han inte kan fokusera på dem när han har kontakt med dig... Dvs... Han tycker om dig. Min tolkning! :) 

Om du ska ha kontakt med honom tills tentorna är över kanske du kan ha fokus på dem som samtalsämne lite? Fråga hur det går med dem, och om han behöver bolla det med dig så finns du där t.ex, ge honom motivation att fokusera på dem. :)

• Anonym (Molly)
    Anonym (H) skrev 2019-05-31 17:35:37 följande:

Kan du vända på tankarna kring detta? :) Jag tolkar det som att tentorna är ju viktiga, och han vet att han inte kan fokusera på dem när han har kontakt med dig... Dvs... Han tycker om dig. Min tolkning! :) 

Om du ska ha kontakt med honom tills tentorna är över kanske du kan ha fokus på dem som samtalsämne lite? Fråga hur det går med dem, och om han behöver bolla det med dig så finns du där t.ex, ge honom motivation att fokusera på dem. :)

Tack för att du skrev :) 

Jo jag borde tänka så och jag vet nog innerst inne att det kan vara så - men så kan jag inte vara säker och katastroftänker. Jag har försökt prata med honom om hans studier och sagt att jag gärna läser igenom och ger tips om uppsatser och så och har gjort det någon gång, men vi studerar väldigt olika ämnen så jag har inte särskilt bra koll på hans. När jag har tagit upp det och frågat om det på senaste (alltså det han studerar) så har han bara svarat snabbt och sedan bytt ämne och sagt att han är less på att plugga :) 

Jag vet inte om jag vågar kontakta honom under den här veckan faktiskt. Han sade ju att han inte ville ha någon kontakt och om jag bryter mot det (även om jag föreslår att jag kan hjälpa till) så kanske han tycker att jag är jobbig och efterhängsen? Just eftersom han var så tydlig med ingen kontakt och att han hör av sig efter tentan. Men i framtiden, om han hör av sig igen... så ska jag säga att jag gärna hjälper till med pluggandet och att jag kan förhöra honom och så. 

Jag är egentligen ganska bra på studieteknik, men det har jag inte hunnit prata med honom om. Hade jättesvårt när jag började läsa men kom på några knep som gjorde det lättare. 

Hur stor chans tror du det är att han hör av sig om en vecka? Det dumma är att jag har själv en hemtenta att göra men snabbade mig och gjorde klart den (lite hafsigt) igår eftersom jag tänkte att vi skulle prata mycket någon dag efter hans tenta innan han behövde fokusera på nästa. Så har helt röjt mitt schema i två dagar nu och har inget att göra Skäms Önskar jag inte snabbat mig med hemtentan så hade jag kunnat hålla på med den nu... 

• Anonym (Unga)

Ni låter ganska unga? I den åldern är det vanligt att känslorna går upp och ner, speciellt om ni inte kan ses ofta. Det behöver absolut inte betyda att han har tröttnat på dig.

Däremot tycker jag det är lite konstigt att han inte vill prata med dig på en vecka. Visst, det är absolut jättebra att han tar plugget på allvar, men ni borde kunna höras av en liten stund på kvällen iallafall tycker jag. Ingen orkar plugga dygnet runt.

Avvakta några dagar och skicka sedan ett meddelande där du frågar hur det går för honom. Bli dock inte ledsen om han inte svarar, eftersom han faktiskt sagt att ni inte skulle höras av.

• Anonym (Molly)
    Anonym (Unga) skrev 2019-05-31 18:41:47 följande:

Ni låter ganska unga? I den åldern är det vanligt att känslorna går upp och ner, speciellt om ni inte kan ses ofta. Det behöver absolut inte betyda att han har tröttnat på dig.

Däremot tycker jag det är lite konstigt att han inte vill prata med dig på en vecka. Visst, det är absolut jättebra att han tar plugget på allvar, men ni borde kunna höras av en liten stund på kvällen iallafall tycker jag. Ingen orkar plugga dygnet runt.

Avvakta några dagar och skicka sedan ett meddelande där du frågar hur det går för honom. Bli dock inte ledsen om han inte svarar, eftersom han faktiskt sagt att ni inte skulle höras av.

Vi är nog lite omogna ja. Det blir lätt att det drar ut på tiden när vi pratar och han har sagt att ju mer vi pratar desto mer tänker han på mig och ju mer han tänker på mig desto svårare har han att fokusera på plugget annars också... så det kanske är därför han inte vill ha någon kontakt alls. Han har vid tidigare tillfällen sagt att nu måste han plugga och vi kan inte prata på ett tag och sedan någon timme senare så skriver han ändå att han tänker på mig och inte kan fokusera på plugget. Så det är väl något sådant... han vill inte tänka på mig alls kanske :/ Och då oroar jag mig för att han glömmer mig eller hans förälskelse kanske slocknar. För mig är det så att när jag är kär så går jag liksom och tänker på honom hela tiden och liksom underhåller mina egna känslor på något vis så de blir starkare och starkare. Om man aktivt försöker att inte tänka på någon under en längre tid så kommer man ju över personen Gråter Vet inte om en vecka är tillräckligt, men... 

Jag hade jättegärna skrivit ett sånt meddelande men är det bra? Jag vill inte vara efterhängsen. Vill ju att han blir glad av mina meddelanden, inte typ "ånej nu hörde hon av sig fast jag sagt att jag vill vara ifred". Och om jag skulle skriva och han inte svarade hade jag nog blivit ännu mer orolig. Usch usch. Enda fördelen i detta är att han sade vilket datum han hör av sig, så jag behöver inte vänta och se som det var med mitt ex när vi skulle ha en "paus medan han funderade". Då hade jag ju ingen aning. 

Oroar mig också för att jag tydligen har dålig inverkan på hans pluggande. Vet att det är viktigt för honom pga stränga föräldrar som verkligen vill att han lyckas och "gör något" av sig själv. Så han har mycket press hemifrån. Det har inte jag, mina föräldrar vill bara att jag ska vara glad, typ. Och då oroar jag mig för att tänk om det gör att han inte vill vara med mig mer. Att han märker att det gick mycket bättre att plugga när jag inte var i hans huvud och då är vi inte rätt för varandra eller han är inte redo för en relation eller något. 

• Anonym (Molly)

Ser också att han är online på messenger... kanske inte betyder något mer än att han har fb öppet på datorn eller appen aktiv i mobilen. Men ändå, nojar och tänker att kanske skriver han med andra Skrikandes 

Svar på tråden Någon mer som undrar "vad tycker han/hon om mig...?"