Anonym (Unga) skrev 2019-05-31 18:41:47 följande:
Ni låter ganska unga? I den åldern är det vanligt att känslorna går upp och ner, speciellt om ni inte kan ses ofta. Det behöver absolut inte betyda att han har tröttnat på dig.
Däremot tycker jag det är lite konstigt att han inte vill prata med dig på en vecka. Visst, det är absolut jättebra att han tar plugget på allvar, men ni borde kunna höras av en liten stund på kvällen iallafall tycker jag. Ingen orkar plugga dygnet runt.
Avvakta några dagar och skicka sedan ett meddelande där du frågar hur det går för honom. Bli dock inte ledsen om han inte svarar, eftersom han faktiskt sagt att ni inte skulle höras av.
Vi är nog lite omogna ja. Det blir lätt att det drar ut på tiden när vi pratar och han har sagt att ju mer vi pratar desto mer tänker han på mig och ju mer han tänker på mig desto svårare har han att fokusera på plugget annars också... så det kanske är därför han inte vill ha någon kontakt alls. Han har vid tidigare tillfällen sagt att nu måste han plugga och vi kan inte prata på ett tag och sedan någon timme senare så skriver han ändå att han tänker på mig och inte kan fokusera på plugget. Så det är väl något sådant... han vill inte tänka på mig alls kanske :/ Och då oroar jag mig för att han glömmer mig eller hans förälskelse kanske slocknar. För mig är det så att när jag är kär så går jag liksom och tänker på honom hela tiden och liksom underhåller mina egna känslor på något vis så de blir starkare och starkare. Om man aktivt försöker att inte tänka på någon under en längre tid så kommer man ju över personen
Vet inte om en vecka är tillräckligt, men...
Jag hade jättegärna skrivit ett sånt meddelande men är det bra? Jag vill inte vara efterhängsen. Vill ju att han blir glad av mina meddelanden, inte typ "ånej nu hörde hon av sig fast jag sagt att jag vill vara ifred". Och om jag skulle skriva och han inte svarade hade jag nog blivit ännu mer orolig. Usch usch. Enda fördelen i detta är att han sade vilket datum han hör av sig, så jag behöver inte vänta och se som det var med mitt ex när vi skulle ha en "paus medan han funderade". Då hade jag ju ingen aning.
Oroar mig också för att jag tydligen har dålig inverkan på hans pluggande. Vet att det är viktigt för honom pga stränga föräldrar som verkligen vill att han lyckas och "gör något" av sig själv. Så han har mycket press hemifrån. Det har inte jag, mina föräldrar vill bara att jag ska vara glad, typ. Och då oroar jag mig för att tänk om det gör att han inte vill vara med mig mer. Att han märker att det gick mycket bättre att plugga när jag inte var i hans huvud och då är vi inte rätt för varandra eller han är inte redo för en relation eller något.