• Dandie

Begravning i morgon...

I morgon ska jag på min mormors begravnig och jag ska ha på mig en svart mamma tröja och ett par svarta mamma byxor men jag har inga skor. Mina fötter har svullnat så mycket så jag kommer att få gå i mina sandaler. Min släkt e ganska"fina"så jag vet inte vad dom kommeratt säga men min mamma sa att -Mormor hade inte velat att jag gick och köpte nya skor bara för att gå på en begravning... Hoppas mamma har rätt för de känns lite fel att dyka upp i sandaler på en sån tillställning.
    Ville väl bara skriva av mig lite tack för att du orkade läsa...

• Svar på tråden Begravning i morgon...
  • lancrox

ta på dog det du har ..inte klädseln som ska spela roll utan att du överhuvudtaget närvarar är det stora ..

• ily

Vet inte om det är inte lämpligt att ha på sig sandaler på en begravning men i alla fall så slipper du skuldkänslor mot din mormor om hon inte hade viljat att du hade sandaler och du behöver inte oroa dig när du väl är där.
    Hoppas att det går bra imorgon.

• Coz

Ha du dina sandaler! Vad du har på fötterna spelar mindre roll - anser jag. Huvudsaken är att du går och tar farväl av din mormor.
    Det kommer gå bra ska du se! Kram!

• ily

Oops, läste fel, trodde att mormor hade inte viljat att du hade sandaler men nu läste jag det igen.
    Håller med lancrox att det viktigaste är att du är där och dessutom så är man lite ursäktad som gravid och din mormor hade säkert viljat att du sparade pengarna till bebisen.
    Förhoppnigsvis så tänker folk mer på din mormor än på att bry sig över vad du har på dig.

• Sparvel

Tro mig, folk kommer i allt möjligt till begravningar!
    Å det är bättre att du kommer i sandaler än inte kommer alls för att du inte har skor!
    Om någon har problem med det eller undrar, får du upplysa om att du är gravid, inte har några andra skor, samt fråga om de hade föredragit att du hade stannat hemma...

• Dandie

Tack för era svar de känns lite som om man har en bra anledning iallafall.

• frukanon

Jag hade sandaler på svärfars begravning i fredags. Det var nog ingen som såg ens vad jag hade på fötterna - däremot var det många som kommenterade min mage och tyckte det var tråkigt att han inte hann träffa sitt barnbarn...

• Sparvel

Hur gick det på begravningen med sandalerna idag?

• Dandie

De gick bara bra på begravningen och sen så var de inte bara jag som hade sandaler... De e ju tur att de e sommar.

• Mea73

Jag kommer få gå på svärfars begravning i turkosa mjukisbyxor, nån av min mans T-shirtar och sandaler om jag inte hinner föda innan nästa fredag. Hoppas att familjen uppskattar att jag kommer och inte bryr sig om hur jag ser ut (jag kommer att vara 41 fulla veckor då).

Svar på tråden Begravning i morgon...