• Ebeckman94

Orolig tjej

Hej allihopa! Skulle vilja ha lite tips och råd utav er, jag och min sambo har pratat om att skaffa barn inom kort, jag pluggar just nu så vi har sagt att vi ska börja försöka efter sommaren. Vi har inte skyddat oss på 4-5 år eftersom vi har låtit graviditeten komma till oss om man nu kan bli det ( vilket man aldrig vet ) men iallafall så var jag hos vårdcentralen för 3 månader sen för att jag hade så problem med nedre delen av magen och illamående samt att jag blödde väldigt mycket, jag hade bett om att få göra en gynundersökning pågrund av oro att något va fel, vilket jag aldrig fick utan istället bara massa prover som visade bra, Vi konstaterade tillslut att jag hade fått ett missfall.

Enligt min mens app så hade jag ägglossning för 10 dagar sen ( om det nu stämmer ) men vi hade iallafall sex då, vilket jag inte hade tänkt på. under dessa dagar så har jag återigen ont i nedre delen av magen, molnande värk, mensvärk och ont i min högra äggstock, värker även till i din vänstra ibland, men min högra gör mycket mer ont, det hugger och strålar mer i ljumskarna och i mitt lår och gör ont när jag går. Jag ska ringa till vårdcentralen imorgon och be dom om en gyn undersökning vilket dom lovade mig förra gången jag var där modet inte skulle bli bättre. Jag har en känsla av att jag kan vara gravid men tror nästan alltid det så är orolig att det är något allvarligt. Ska ha mena om 5 dagar.

Någon annan som varit med om något liknande? Ber om ursäkt för den långa text men vill bara höra ifall någon annan har varit med om samma, ska som sagt kontakta läkare imorgon och göra ett graviditets test idag. Kan också meddela att jag har många graviditets symtom som passar in men kan också vara inbillning :)

Hoppas ni hängde med och kanske kan bolla idéer med mig:)

• Svar på tråden Orolig tjej
  • UndrandeSökare

Jag beklagar ditt missfall. Jag och min man har haft 6stycken missfall så jag vet hur jobbigt det är.

Om du tror du är gravid nu så köp ett Clearblue digitalt urintest med veckoindikator och testa med morgonurin eller köp en blodprovsremiss (Graviditetstest via blodprov, det är säkrare än urinprov) via www.werlabs.se eller www.blodkollen.se

Det du kan göra själv framöver är att köpa ägglossningstester (Jag har själv använt Clearblue digitala ägglossningstester den lilafärgade sorten. Det finns den billigare rosa och den dyrare lila) och sen har vi haft sex en gång per dag från den blinkande smileyn visats tills att den fast lysande smileyn visats.

Då har vi blivit gravida varje gång vi gjort så.

Om man fått 3 missfall i rad (utan levande födda barn emellan), så kan man ha rätt att göra en missfallsutredning via Landstinget. Ring till Kvinnokliniken på närmaste sjukhus och säg att ni vill göra en sådan om det skulle bli aktuellt för er.

Svar på tråden Orolig tjej