• Anonym (Osäker)

    Hur göra med resan?

    Behöver verkligen fler tankar på det här.

    Det har under lång tid varit bestämt att vi ska bo hos en av mina släktingar nu i sommar när vi kommer till min hemstad. Hon bor själv med sin sambo, båda i 50-årsåldern.

    För några veckor sen dog min släktings sambos barn i en olycka och jag ställde in mig på att resan inte blir av, men jag avvaktade med att fråga, kändes för okänsligt att ta upp något sånt då.

    Nu har jag dock tagit upp frågan och min släkting vill absolut att vi ska komma, men jag är ändå kluven, det är ju främst hens sambo jag tänker på. Vi har dock inte den relationen där jag känner att jag kan fråga hen själv, men jag vet att hen mår väldigt dåligt.

    Hur hade ni gjort? Det är enda stället vi får plats på allihopa och hotell och dyl är fullbokat. Jag har inte varit hemma på flera år och känner att jag MÅSTE dit, men i den här situationen?

    Hur hade ni gjort?

  • Svar på tråden Hur göra med resan?
  • Anonym (A)

    Om din släkting säger ja så hade jag tagit det som ett okej och åkt.

  • Anonym (Osäker)
    Anonym (A) skrev 2019-06-03 13:24:45 följande:

    Om din släkting säger ja så hade jag tagit det som ett okej och åkt.


    Det är ju dock inte hon som lider mest av det här, medan sambon är helt förstörd, därav är jag så kluven. Min släkting svarar utifrån sina egna intressen här känner jag.
  • Anonym (.)

    Jag hade dubbelkollat ytterligare en gång. Frågat släktingen om det verkligen är ok för sambon att vi kommer nu när situationen ser ut som den gör kanske till och med prisat på att personligen få prata med sambon för att beklaga och försäkra mig att det känns ok för alla inblandade. Ett utmärkt tillfälle att skapa grunden till en tajtare relation kanske. Jag hade sen också klargjort att jag inte på något sätt skulle ta illa upp om sambon säger nej, eller under vistelsen känner att det blir för mycket. Då packar vi ihop och sover i bilen i värsta fall.

  • Anonym (A)

    Jag är ändå av tron att livet måste gå vidare och om sambon absolut inte ville ha besök torde denne ha sagt ifrån till din släkting redan nu.

Svar på tråden Hur göra med resan?