• Anonym (Stude­nt-mam­ma)
    Tue 4 Jun 2019 13:10
    238 visningar
    5 svar
    5
    238

    CSN fråga

    Jag har en hemtenta på 80 timmars arbete som jag skulle lämna in senast på söndag. Har inte skrivit en enda rad än. Sådet blir omtenta men..

    Den värst som kan hända att jag blir återbetalningsskyldig till CSN, vilket jag har ingen råd att betala ..

    Min fråga: ska jag skriva några dåliga rad och lämna in den för att få underkänd eller ska jag inte lämna in något alls? Vilket är den rätta för att slippa återbetalningskrav och få tenta om ?

  • Svar på tråden CSN fråga
  • Anonym (Z)
    Tue 4 Jun 2019 13:23
    #1

    Men alltså det är en hemtenta? Är tiden beräknad på studietiden? 
    Bara undrar, jag studerar heltid och vi kan få en vecka till en tenta, alltså 40 timmar. Tentorna brukar ligga på 6-8 sidor i omfång. Tar sällan 40 timmar att göra om man gått på alla föreläsningar och seminarium och har haffas koll på litteraturen.. Det jag försöker säga är att gör så mycket du hinner och skicka in. Det är alltid bättre än att inte göra något alls. 

    Hur många poäng har du underkänt i den här terminen? Har du sökt CSN för den här terminen och förra samtidigt som en period? Har du sökt för bara den här terminen får du bli underkänd på 7.5 högskolepoäng om kurser ligger på 30 poäng. Har du sökt för både den här terminen och förra samtidigt kand bli underkänd i 15 hp och få CSN nästa termin utan problem. Nu förutsatte jag att det är högskola/universitet du studerar på.

  • Anonym (Stude­nt-mam­ma) Trådstartaren
    Tue 4 Jun 2019 13:50
    #2

    Det är en distanskurs och den här tentan var inräknad i studietiden .

    Jag har godkänd på allt! Den är den sista som jag har kvar. Men eftersom jag följde inte min studieplan (jag hade 4 veckor på den här tentan) riskerar jag att CSN kräver tillbaka pengarna ..

  • Anonym (Stude­nt-mam­ma) Trådstartaren
    Tue 4 Jun 2019 16:34
    #3

    Fler svar tack!

    Bör jag lämna in något , bara för att, eller kan hag låta bli o lämna inte in nånting alls nu , utan bara vid omtentamen ...

    Eller så kan jag bara strunta i slutdatumet och lämna in om ett par veckor när jag är klar ?

  • Anonym (Va)
    Tue 4 Jun 2019 18:47
    #4
    Anonym (Student-mamma) skrev 2019-06-04 13:50:50 följande:

    Det är en distanskurs och den här tentan var inräknad i studietiden .

    Jag har godkänd på allt! Den är den sista som jag har kvar. Men eftersom jag följde inte min studieplan (jag hade 4 veckor på den här tentan) riskerar jag att CSN kräver tillbaka pengarna ..


    Vad menar du med att csn kräver tillbaka pengarna? Du kan få underkänt på upp till 25%, blir det mer så riskerar du att inte få CSN nästa termin. Är detta din sista termin så får du ju ändå börja betala tillbaka snart.
  • Anonym (Z)
    Wed 5 Jun 2019 14:45
    #5
    Anonym (Student-mamma) skrev 2019-06-04 13:50:50 följande:
    Det är en distanskurs och den här tentan var inräknad i studietiden .
    Jag har godkänd på allt! Den är den sista som jag har kvar. Men eftersom jag följde inte min studieplan (jag hade 4 veckor på den här tentan) riskerar jag att CSN kräver tillbaka pengarna ..
    En distanskurs på Högskola/universitet? Hur många poäng är kursen på totalt och hur många är det du ev får underkänt i? Du kan ju bli underkänd upp till ett visst antal poäng utan att det händer något med CSN. 
Svar på tråden CSN fråga