• hejallaa

    Soc tog min son

    Utan att skylla på mig så söker jag stöd och hjälp.

    Jag är 23 år, har en son på 3 år snart, soc valde att omhänderta min son igår. Då jag har en lång historia bakom mig som handlar om hedersproblematik i min egna familj så valde jag att gifta mig med en man för att komma bort från kontrollen av familjen, då min man under tiden inte va snäll mot mig, har polisanmält honom och polisen anser att han kommer bli anhållen för grov kvinnofridskränkning. Har levt med sonen på ett skyddat boende i samma stad, soc bad mig att lämna in en skilsmässa samt begära om ensamvårdnad och det gjorde jag samt så fick barnets pappa också med på det men eftersom att sonen är 3 år så fick vi betänketid. jag skulle få flytta hem till min lägenhet igen med sonen o jag blev så glad för att kunna starta om livet igen men den glädjen varade inte länge, så polisen avslåg att ge mig ett personlarm så ansåg soc att jag inte fick flytta hem igen, fick detta besked samma dag som jag skulle flytta hem förra onsdagen, fick alternativ till 2 olika städer med skyddad boende då soc anser nu att jag och sonen behöver skyddas från både mina föräldrar samt sonens pappa, jag fick alternativen i måndags och då jag inte gick med på dessa ställen då jag inte ville bo kollektivt men jag fick endån tänka på saken till tisdag kl 10 då jag skulle ha socmöte igen, jag vaknar på tisdagen för att lämna sonen på förskolan så ri ger soc o säger att de tänker omhänderta min son då jag inte är mottaglig för hjälp och stöd, jag blir så arg så jag gick med på att gå på de mötet kl 10 men soc skulle lova mog att inte ta min son under mötet o de hållde vad de lovade men mär jag väl är klar från mötet så ser jag 2 polisbilar utanför soc kontoret så jag springer till boendet igen innan dem hinner ta min son men de hann före mig så jag ber polisen o soc att jag vill bara krama om min son för sista gången och så lämnar jag över sonen själv utan att dramatisera för sonen, på plats när detta skulle ske så var det 4 polisbilar, 8 polismän, socchefer, 2 barnhandläggare från soc samt 4 personal från boendet, lite överdrivet, ville jag göra något så hade jag tagit sonen direkt när dem ringde men iallafall så bestämde soc o polis att jag behöver åka till psyket o där ko staterades jag frist och fick återvända till boendet, jag hade soc möte idag där jag sa att vad det är de begär utav mig förr att få tillbaka min son då jag anser att de tog ett förhastat beslut om honom, fick till svar att jag måste flytta från staden o bryta kontakten med mitt närverk o det har jag gått med på så nu sitter jag här i en löge heto flyttas till en kvinnojour inom närmaste dagarna men hur lång tid tar det innan jag får träffa min son igen , begärde idag från soc att jag måste få dagliga bilder på honom. Jag mår så dåligt och vet inte vad jag ska göra, kommer göra allt för att få tillbaka min son, han är det enda jag har kvar. Jag mår så himla dåligt, har gråtit sen igår men kommer ingenstans med det, jag vill att ni stötar mig och även berättar era erfarenheter

  • Svar på tråden Soc tog min son
  • Shoegal81

    Det här låter ju inte riktigt klokt! Jag tror att soc försöker bedöma vad det bästa är för barnet just nu, och anser att det finns fara för barnets liv. Jag förstår att du saknar ditt barn men hoppas att du kan känna att just nu har han människor omkring sig som är på hans sida. Jag kan inte sätta mig in i den otroligt tuffa situation som din familj utsätter dig för, jag hoppas att din man blir åtalad och utvisad. Kanske är det värt att byta stad/boende på kort sikt för att på lång sikt skapa ett tryggt liv för ditt barn?

  • Anonym (K)

    Jag vill ge dig en stor stor kram! Det är så hemskt allt du har fått gå igenom.

    Måste även säga att du inte får vara petig med boendet. Huvudsaken är att du och din son får vara tillsammans och vara trygga. Socialen vill alltid göra det som är bäst för barnet. De är inte dina fiender. Gå med på allt de säger så får du snart din son tillbaka.

Svar på tråden Soc tog min son